Sökning: "Viasat"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Viasat.

  1. 1. "Vi finns några rader bort" : En kvantitativ och netnografisk studie av Viasat Sport och C More Sports twitterkonversationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lisa Johansson; [2018]
    Nyckelord :Netnography; Quantitative content analysis; Twitter;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine conversations between two Swedish organizations and their customers to explore how online meetings and dialogs can affect organisations image and relationships between customers and organisations. Viasat and C More are both live sport broadcasters with online play services. LÄS MER

  2. 2. “Not so efficient?” Considering Efficiency of Public Broadcasters within Article 106(2) TFEU Compatibility Assessment in the light of the TV2/Danmark Judgment

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Arnljotur Astvaldsson; [2016]
    Nyckelord :EU Law State aid Services of General Economic Interest Public Service Broadcasting TV2 Danmark Viasat Broadcasting Altmark; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Member State financing of public broadcasters has long been a contentious issue within the European Union, which strives for an open marketplace where broadcasters of different origins move and compete freely. The public financing of certain broadcasters – reinforced by the Amsterdam Protocol and Member States’ desire to maintain and enhance democracy as well as social and cultural values – poses challenges for private broadcasters intending to enter new markets and compete effectively. LÄS MER

  3. 3. Med kommersialismen som konkurrent : En redogörande studie av den svenska TV-rättighetsmarknaden gällande live-idrott, med fokus på public service uppdrag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM

    Författare :Jimmy Åkesson; Albin Falk Hansson; [2016]
    Nyckelord :Public Service; TV; TV-rättigheter; Kommersialism; Idrott; Live-idrott; Mediasport; Live-sport; Sport; OS; Olympiska Spelen; Idrotts-rättigheter; Sport-rättigheter; TV-Sport; TV-idrott; Viasat; SVT;

    Sammanfattning : 2014 var året då de Olympiska Spelen för första gången någonsin inte sändes i en public service-kanal. När Viasat och MTG (Modern Times Group) köpte rättigheterna till ett av världens största idrottsevenemang lyftes diskussionen om TV-rättigheter även hos gemene man. LÄS MER

  4. 4. OS i kommersiell tv : En jämförande studie av SVT och TV3:s sändningar av vinter-OS 2010 och 2014

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sanna Rossäng; Oliver Åbonde; [2014]
    Nyckelord :kommersialisering; nyhetsvärdering; OS; sportjournalistik; SVT; Viasat;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersö̈ka likheter och skillnader i SVT och Viasats respektive huvudkanals bevakning av vinter-OS 2010 i Vancouver och 2014 i Sotji, då̊ OS i Sotji var det fö̈rsta som sä̈ndes i kommersiell tv i Sverige. Frågestä̈llningarna utgick från vilka idrotter, sä̈ndningstyper och kö̈n de två kanalerna prioriterade, samt vilka orsaker som kan finnas till eventuella likheter och skillnader. LÄS MER

  5. 5. Inblick i hur jugoslavisk kultur påverkar media i tiden : Två fallstudier som visar hur emtionella, kulturella och kunskapsmässiga perpektiv på mångfald, med bakgrund från forna Jugolsavien, präglar media i Sverige.

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Dzejna Smajlovic; [2009]
    Nyckelord :Media; mångfald; forna Jugolsavien; fallstudie; etnicitet; segregering; invandring; kommunikation;

    Sammanfattning : As we all know Sweden as a country, appears to be homogenus. At the middle of 1960’s the emigrants from ancient Jugslavia came to Sweden as an workforce. At that time it was the majority of the emigrants from ancient Jugoslavia that established their lifes in Sweden. LÄS MER