Sökning: "Vignette marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Vignette marketing.

  1. 1. Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor? : - En studie kring likheter och skillnader mellan könen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Florence Aarskog; Ylva Österberg; [2022]
    Nyckelord :Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception;  marketing-gender differences; marketing-perception; Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception; marketing-gender differences; marketing-perception;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor?- En studie kring likheter och skillnader mellan könen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Florence Aarskog och Ylva Österberg Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022-juni Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka vad det finns för likheter och skillnader gällande uppfattningen av gift promotions mellan män och kvinnor. Studien förväntas svara på vad för orsaker som kan ligga till grund för dessa uppfattningar och hur dessa kan skilja sig åt. LÄS MER

  2. 2. Does The Content Format Matter? : A study of how Social Media Micro-Influencers’ content format persuades the followers’ information processing route in the Engagement and Purchase Intention

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Chathushee Purnima Jayamila Horanage; Miia-Riikka Hautala; [2021]
    Nyckelord :Social media micro influencer; content format; persuasive messaging; engagement; purchase intention; Fashion beauty industry;

    Sammanfattning : The increased importance of social media influencers in marketing activities has been evident in recent years. The purpose of the thesis was to understand the cognitive processing of social media micro influencers’ content and the resultant behavioral outcome of follower engagement and purchase intention. LÄS MER

  3. 3. The effect of Influencer Marketing in a highly involved product : An experiment conducted in the golf industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Julia Halin; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; source credibility; high involvement; purchase intention; sports industry.;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this research is to create an understanding of how influencer marketing could be used to increase the purchase intention in an area of a high involvement product in a niche market. Since this study is collected together with a Swedish golf company, the golf industry was evaluated. LÄS MER

  4. 4. Understanding CSR in the textile industry in a middle-income country : Stories from future managers in Sri Lanka

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Samantha Preiksaite; Tora Levehag; [2020]
    Nyckelord :Attitudes; CSR; Culture; Culture Dimensions; Ethical Dilemmas; Values; Sri Lanka; Textile Industry;

    Sammanfattning : Production has relocated to the Eastern world, whilst consumption is dominating the Western world. Taking into consideration the cultural differences between East and West sanctions a problem, as it is identified that corporate social responsibility (CSR) practices require adaptation to the different cultural contexts. LÄS MER

  5. 5. What do consumers really think about advertising chasing them online? : A quantitative study about consumers’ perception of behavioural marketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Therese Gremlin; Vlada Rusakova; [2019]
    Nyckelord :AI; big data; mass customization; micro targeting; behavioral marketing; purchase intention and brand trust.;

    Sammanfattning : Behavioral marketing is something that has received lots of attention due to growing awareness around artificial intelligence (AI) and companies using this technology for marketing purposes. However, the data collection practices have been receiving lots of critique for a while now and therefore it is more important than ever to gain an insight of how the consumers perceive behavioral online marketing. LÄS MER