Sökning: "Virtual classrooms"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Virtual classrooms.

  1. 6. Emergency remote teaching and its challenges in the initial stages of Covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kujtesa Doko; [2021]
    Nyckelord :Digital tools; emergency remote teaching; virtual classes;

    Sammanfattning : This study investigates teachers and students challenges in online classes during Covid-19.  Also, the effectiveness of using technology devices in online English classrooms. There are frequent opportunities for students to be actively engaged in the classroom whereas in the online classroom these differences respond a little diversely. LÄS MER

  2. 7. Hur kan digitala resurser stärka undervisningen vid distansutbildning i biologi?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisa Berntsson; [2020]
    Nyckelord :biologi; digitala resurser; distansutbildning; LMS; sociala interaktioner; undervisning; virtuella klassrum; ämnesförståelse; Biology; Distance education; Social interactions; Teaching; Virtual classrooms; Subject Comprehension; Digital resources;

    Sammanfattning : Today more and more courses at both universities and at the municipal adult educations (Komvux) are given as distance courses. Therefore, the need for good digital resources is ever growing, to provide the same standard of education at the distance courses as it is on the regular courses. LÄS MER

  3. 8. Äventyr i Matteskogen: Virtual Reality som utbildningsverktyg

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Björn Holmstedt; [2018]
    Nyckelord :Virtual Reality; Användarcentrerad Design; Interaktionsdesign; Utbildningsverktyg; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Utbildning är en viktig del av vårt samhälle och med hjälp av ny teknik finns det utrymme för förbättring. Idag används datorer, applikationer till smarta telefoner samt surfplattor i stor utsträckning inom utbildning. En ny teknikrevolution håller på att äga rum, nämligen Virtual Reality. LÄS MER

  4. 9. Den nya världen : En explorativ studie om elevers och lärares uppfattningar om virtuell undervisningsteknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Afshin Shanazari; Magnus Berglund; [2016]
    Nyckelord :Virtual education; flipped classroom.; Virtuell undervisning; flippat klassrum.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka svenska skolelevers och lärares uppfattningar om virtuell undervisningsteknik. Hur upplever elever det flippade klassrummet? Vad anser elever att de lär sig med hjälp av flippat klassrum i jämförelse med traditionell undervisning? Vad anser lärare och vad vill de åstadkomma med virtuell studieteknik? Metod Kvalitativa och strukturerade intervjuer genomfördes på två skolor i Stockholm. LÄS MER

  5. 10. Bygga broar: Hur STEAM (science, technology, engineering, arts, and mathematics) förenar skolämnena i årskurs 4–6 med hjälp av nya tekniska hjälpmedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erika Kanaryd; [2014]
    Nyckelord :Creative; education; interdisciplinary; STEAM; technology; grades 4-6.; Kreativ; utbildning; tvärvetenskaplig; STEAM; teknologi; årskurs 4-6.;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) education on middle school students (grades 4-6), focusing on how it enhances motivation, engagement and problem-solving abilities. Utilizing a systematic literature review the research examines the integration of technological innovations like Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Artificial Intelligence (AI) into STEAM education alongside the evolving role of teachers in this interdisciplinary approach. LÄS MER