Sökning: "Volvo kvalite"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Volvo kvalite.
1. Ljusintensitetstoleranser på belysningskomponenter interiört i bilar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Interiör inredning i bilar idag är en faktor som konsumenter värderar högt. För att sticka ut i marknaden krävs det att alla delar upplevs högkvalitativa. Det medför att det ställs allt större krav på interiöra komponenter i bilen. LÄS MER
2. Analys av kvalitetsproblemen på rear quarter panel stationen hos Volvo Cars i Torslanda
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för Industriell ekonomi, Elektro- och MaskinteknikSammanfattning : Studien fokuserar på tillverkningen av Volvo v90. Mer specifikt monteringen av en expander runt tanklocket. Monteringen sker på rear quarter panel stationen och det finns ett kvalitetsproblem där. Den manuella monteringen görs inte rätt varje gång och detta leder till problem framöver i produktionen. LÄS MER
3. Kostnadsanalys och kvalitetskontroll av markberedning på blockiga/steniga marker
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Studien är ett uppdrag från Orsa besparingsskog och arbetet omfattar 15 högskolepoäng. Syftet med undersökningen var att jämföra resultatet för tre olika grävmaskiner som använts vid markberedning i blockrik terräng. I uppdraget låg också att jämföra vilken av två givna inventeringsmetoder som gav säkrast resultat. LÄS MER
4. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER
5. Öppenhet i redovisning
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Öppenhet är en allt viktigare del av företagens årsredovisningar. I en mer och mer komplex värld har öppenheten blivit en större fråga för företagen vid upprättandet årsredovisningarna. Det ostabila förtroendet för företagen har resulterat i större press öppenhet. LÄS MER