Sökning: "Word-of-mouth"

Visar resultat 31 - 35 av 944 uppsatser innehållade ordet Word-of-mouth.

  1. 31. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 32. Illuminating the Dark : Measuring Emotional Experiences of Dark Tourism Consumers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Dana Szalaiova; Mark Vidrinskas; [2023]
    Nyckelord :Dark tourism; Dark Tourism Spectrum; Seven Dark Suppliers; emotions; emotional experiences; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study examines the emotional experiences of 152 respondents visiting ‘light’, ‘lighter’, and ‘lightest’ dark tourism sites and the relationship those experiences have with positive word-of-mouth. Therefore, the theoretical contribution of this study fills in the research gap by focusing on the destinations on the ‘lighter’ periphery of Stone’s Dark Tourism Spectrum. LÄS MER

  3. 33. Research on marketing strategies for apparel FMCG brands based on young female consumer purchasing behaviour

    L1-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Xinying Liu; Zirong Wang; [2023]
    Nyckelord :Apparel FMCG; Consumer behaviour; Competitiveness; Digital Transformation;

    Sammanfattning : Background: In today's fast-paced and highly competitive marketplace, Fast Moving Consumer Goods (FMCG) brands must create a strong competitive advantage in one way to achieve this is to understand and cater to the needs, preferences and behaviors of their target consumers.In case of apparel FMCG brands, young women are an important demographic group as they make up a large portion of the consumer market. LÄS MER

  4. 34. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nofriyani Eka Deboris S; Meggane Pech; [2023]
    Nyckelord :Online reviews; electronic word-of-mouth eWOM ; trust; information asymmetry; fast fashion; and millennials.;

    Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER

  5. 35. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER