Sökning: "Ylva Lundberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Ylva Lundberg.

  1. 1. Hur är det att vara en robot?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jacob Lundberg; Robin Christensen; Ylva Lundegård; Emil Segerbäck; Patrik Sletmo; Teo Tiefenbacher; Jon Vik; David Wajngot; [2017]
    Nyckelord :VR; robot; datorsystem;

    Sammanfattning : När både robotar och VR utvecklas i rask takt är det spännande att se vad för användningsområden de kan utnyttjas inom. I det här projektet har ett gränssnitt mellan VR och robot utvecklats, med målet att kunna bedriva forskning inom kognitionsvetenskap. LÄS MER

  2. 2. Uttryck, intryck : Förskollärares tankar om estetiska uttrycksformer i förskolor med tre olika pedagogiska inriktningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ylva Lundberg; [2014]
    Nyckelord :preschool teacher; educator; aestetic expression; förskollärare; pedagog; estetiska uttryckssätt;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers think about their work with aestetic expression with children. In my study, I have chosen qualitative interviewes to take part of the preschool teachers´stories in three different educanational approaches. LÄS MER

  3. 3. SOCIAL CURRENCY - Consumer Response to Friendly Fire

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Evrenos; Ylva Lundberg; [2014]
    Nyckelord :Social Currency; Advertising; Facebook; Brand Advocacy; Consumer Response;

    Sammanfattning : Social Currency has in this thesis, as in marketing practice, been defined as a marketing communication strategy in which a company accepts brand advocacy in social media as payment for their offering, contingent on the consumer meeting the requirements set by the company on the minimum size of the consumer's network. The exchange that is implied by the trade term social currency, theoretically falls under the definition of what is advertising and can be broken down to a barter exchange of a good of tangible value for brand advocacy in a well-connected consumer's network, where the consumer is paying for a good using online friendship - or more specifically online reach - as 'currency'. LÄS MER

  4. 4. FLOGGING - Making Customers Talk By Faking Their Voice

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Evrenos; Ylva Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Flogging; Stealth Marketing; Fake Blog; Advertising; Marketing Effectiveness;

    Sammanfattning : This thesis investigates the controversial area of Stealth Marketing, set apart by its nondisclosure of both the sender behind an advertising message and the fact that the consumer is being marketed to at all. This study concerns flogging, a type of stealth marketing where companies create and spread a fake blog in order to stimulate brand and product interest. LÄS MER

  5. 5. Att arbeta tillsammans för barnets bästa : Från observation till stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lena Lundberg; Ylva Schenström; [2011]
    Nyckelord :Specialpedagog; Åtgärdsprogram; Föräldrars samverkan; Dokumentation; Förskolan; Gråzonbarn;

    Sammanfattning : Syftet är att belysa hur rektorer och förskollärare ser på arbetet kring rutiner som används i den pedagogiska verksamheten för att stödja de barn som behöver stöd i sitt lärande, hur görs föräldrar delaktiga i arbetet med barn i behov av särskilt stöd? För att få svar på vårt syfte så har vi intervjuat fyra rektorer och fem förskollärare. Samtliga respondenter anser att observationer, dokumentation och ett regelbundet samarbete med specialpedagogen är viktig i arbetet kring barn i behov av stöd. LÄS MER