Sökning: "abc-modellen"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade ordet abc-modellen.

  1. 16. Påverkan av extern och intern marknadsföring på attityden till företag : En kvantitativ studie gjord på studenter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabine Ringstrand; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; extern marknadsföring; attityder; köpbeslutprocess;

    Sammanfattning : An excellent marketing strategy is crucial for companies’ success. Previous studies show positive effects from external and internal marketing. The purpose of this study was to observe differences in attitudes toward companies using external or internal marketing. The relationship between attitude and purchase decision was examined. LÄS MER

  2. 17. Sjuksköterskors attityder till patienter med Borderline personlighetsstörning : En beskrivande litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskap

    Författare :Liselotte Markusson; Angelica Åbjörn; [2016]
    Nyckelord :Attitude; borderline personality disorder; nurse; Attityd; Borderline personlighetsstörning; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: I det dagliga arbetet träffar sjuksköterskor ofta på personer med psykisk ohälsa. Borderline personlighetsstörning (BPD) är ett sjukdomstillstånd som karaktäriseras av en instabil självbild, impulsivitet, skiftande stämningsläge och stormiga relationer. LÄS MER

  3. 18. Ta tempen på konflikter - En studie om konflikthantering och dess effektivitet vid två svenska sjukhus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Patrik Johansson; [2015-12-01]
    Nyckelord :Effekter; Förebyggande; Konflikthantering; Svenska Sjukvården; Subgrupper;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie har som avsikt att undersöka konflikthantering vid två svenska sjukhus och fokusera på hur avdelningschefen hanterar och förebygger konflikter bland sina medarbetare. Vilka redskap använder sig enhetscheferna sig av för att hantera konflikter och hur blir effekterna av detta arbete är frågor som studien har för avsikt att undersöka. LÄS MER

  4. 19. Generation Y - modemedveten eller miljömedveten?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicole Johansson; Karin Mohlin; Emma Håkansson; [2015]
    Nyckelord :CSR; Fast-Fashion; Generation Y; ABC-model; consumer attitudes; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generation Y - modemedveten eller miljömedveten? Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Emma Håkansson, Nicole Johansson & Karin Mohlin Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Studiens syfte är att undersöka ett urval av Generation Y vid Lunds Universitet utifrån ABC-modellen för att utläsa deras attityd till CSR-initiativ inom Fast-Fashion branschen. Genom detta hoppas vi kunna bringa en djupare förståelse för vikten av samhällsansvar hos Fast-Fashion företag och vilken inverkan det i sin tur har på slutkonsumenten. LÄS MER

  5. 20. Mot en hållbar livsmedelskonsumtion? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till att köpa ekologiska livsmedel.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellen Herrmann; Malin Lindholm; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ekologiska livsmedel är idag ett allt mer debatterat ämne där majoriteten av den svenska befolkningen är positivt inställda till ekologiska livsmedel. Trots konsumenternas positiva inställning och den ökade marknadskommunikationen som de stora livsmedelsbutikerna bedriver idag är försäljningen av ekologiska livsmedel i Sverige fortfarande låg, endast 5,6 % av den totala livsmedelsförsäljningen. LÄS MER