Sökning: "ad blocking"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ad blocking.

  1. 1. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joel Weidenmark; [2020]
    Nyckelord :Acceptable Ads; Ad-noticeability; Ad-irritation;

    Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER

  2. 2. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER

  3. 3. The motivations of Internet users to avoid online advertisements by employing ad blocking extensions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angelos Karageorgos; MEng Zhang; [2018]
    Nyckelord :ab blocking; advertising avoidance; online advertising; motivations; Internet users; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis explores the motivations of online users to avoid online advertising by employing ad blockers. Ad blocker is the filtering technology that blocks online advertising from appearing. Four motives have been identified: privacy concerns, annoying advertisements, browsing experience, and malvertising. LÄS MER

  4. 4. Konsten att förmedla online-annonser : En studie om vilken typ av online-annonser som används för att nå ut till internetanvändare på ett mindre påträngande sätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Clas Wallin; Sara Wisseng; [2016]
    Nyckelord :ad blockers; intrusive online ads; native advertising; annonsblockerare; påträngande online-annonser; native advertising;

    Sammanfattning : Påträngande och störande annonser har blivit alltmer vanligt på internet vilket har medfört att konsumenter fått en alltmer negativ inställning till online-annonser. Därmed har användningen av mjukvaror för blockering av annonser på senare tid blivit alltmer vanligt. LÄS MER

  5. 5. Influencer Marketing : the characteristics and components of fashion influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Zietek; [2016]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Social Media; Blogger; Instagram; Fashion; Brands; Micro-Influencer;

    Sammanfattning : The ad blocking hype has brought new challenges for fashion brands to be seen and heard. Therefore new marketing strategies have to be found. Since the usage of mobile devises increased and consumers spend more time on online social networks - influencer marketing had been found as a authentic marketing channel to reach the consumers. LÄS MER