Sökning: "ansikte"

Visar resultat 21 - 25 av 414 uppsatser innehållade ordet ansikte.

  1. 21. Facilitating Student Achievement of Intended Learning Outcomes in Higher Education : Development and Evaluation of a Learning Analytics Dashboard

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Buvari; [2023]
    Nyckelord :Learning Analytics; Learning Analytics Dashboard; Goal achievement; Higher education; Self-regulated Learning; Learning Analytics; Learning Analytics Dashboard; Målprestation; Högre Utbildning; Självreglerad inlärning;

    Sammanfattning : With the continued digitization of higher education, students’ ability to selfregulate their studies in online and blended learning settings has become critical for their academic success. Goal-setting strategies are an important aspect of self-regulated learning which universities aim to support through the implementation of the intended learning outcomes (ILOs) of courses and programs. LÄS MER

  2. 22. Attractiveness and Personality: Long- and Short-Term Relationships

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Marta Jabczynska; [2023]
    Nyckelord :Short-term relationship; Long-term relationship; Physical attraction; Big-Five personality model; Kortvarig relation; Långvarig relation; Fysisk attraktion; Big-Five personlighetsmodell;

    Sammanfattning : When looking for a future partner, both attractiveness and personality play a part. The purpose of this study was to expand previous findings and investigate the difference between face and body choice and the ratings of body parts importance depending on if a person is considering a long- or short-term relationship. LÄS MER

  3. 23. Rekryteraren i en digitaliseradrekryteringsprocess : En kvalitativ studie om hur rekryterare påverkas av att digitalaverktyg tagit över rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Daniel Wallström; Sebastian Narving; [2023]
    Nyckelord :rekrytering; digitalisering; arbetsvetenskap; HR; technostress; digital Taylorism; Karasek Theorell krav-kontroll och stödmodell; E-rekrytering; E-HRM; AI;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie bygger på vårt intresse för arbetet med rekrytering och dendigitala teknikutvecklingen som följt vår generation födda på 1990-talet fram till där vi äridag. Studiens syfte grundar sig därför i att få en djupare förståelse för hur digitaliseringenoch den digitala tekniken påverkar yrkesverksamma inom rekrytering. LÄS MER

  4. 24. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emily Bergström Stacey; Fredrika Björk; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marketing; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisation; Artificiell intelligens; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marknadsföring; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisering;

    Sammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER

  5. 25. ”Man vill ingiva människorna något slags känsla” : - En studie om kritisk pedagogik och etiska förhållningssätt utifrån samhällslärarens roll som förvaltare och underhållare

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Ruben Länne; [2023]
    Nyckelord :Kritisk pedagogik; Etiska förhållningssätt; Blennberger; Samhällslärare;

    Sammanfattning : Humor, tillsammans med andra etiska förhållningsätt har visat sig vara relevanta i kombination med kritisk pedagogik - 6 stycken samhällslärare vid gymnasiet har i denna uppsats blivit intervjuade och resonerat kring deras roll som förvaltare av samhällskunskapsämnet och underhållare. Bakgrunden visar att elever vid gymnasiet efterfrågar mer engagemang från sina lärare i samhällskunskap, likaså forskare som Dodillet och Lundin (2018) även Hauver (2019) trycker på ett behov hos samhällslärare att våga vara radikala och kritisera etablerade utbildningsstrategier. LÄS MER