Sökning: "arbetsgivare och föreställningar"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden arbetsgivare och föreställningar.

  1. 21. Arbetsgivares villkor, vilja och föreställningar till att anställa personer med funktionsnedsättning

    M1-uppsats, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Desirée Jonsson; Sabina Lindberg Munther; [2013]
    Nyckelord :Funktionsnedsättning; arbetsgivare och föreställningar;

    Sammanfattning : Dagens arbetsliv och samhälle står under ständig förändring. Att arbeta är för de flesta en naturlig del av vardagen men för personer med funktionsnedsättning är förutsättningarna inte alltid de bästa. LÄS MER

  2. 22. Framtidens chefer. : Unga chefers föreställningar om och förhållningssätt till arbete och arbetsliv.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Elin Palmebjörk; Tina Häggström; [2013]
    Nyckelord :Unga chefer; krav; chefsroll; förhållande mellan arbete och privatliv.;

    Sammanfattning : Som en följd av generationsväxlingen kommer chefspositioner i arbetslivet att ersättas av yngre generationer. Med bakgrund av detta är syftet med denna studie att undersöka och skapa förståelse för unga chefers föreställningar om och förhållningssätt till arbete ocharbetsliv. LÄS MER

  3. 23. Employer Branding : ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistikföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER

  4. 24. Employer Branding : Ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistik företag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER

  5. 25. Det idealiska ledarskapet : En kommunal studie ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sandra Persson; Yvonne Thelin Karlsson; [2011]
    Nyckelord :chef; chefskap; offentlig sektor; ledare; ledarskap; kommun; medarbetare; motivation;

    Sammanfattning : Gislaveds kommun står likt många andra kommuner inför en utmaning då stora pensionsavgångar väntas. För att stå sig i konkurrensen om den kompetenta arbetskraften måste kommunen framstå som en attraktiv arbetsgivare. En del i detta är att se över hur chefskapet i organisationen ser ut och hur det kan utvecklas. LÄS MER