Sökning: "att ge positiv feedback"

Visar resultat 6 - 10 av 103 uppsatser innehållade orden att ge positiv feedback.

  1. 6. Användandet av digitala verktyg i gymnasiekemi : Digitala verktygs påverkan på kemiämnet utfrån lärar- och elevperspektiv.

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Masuma Sultana; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; upplevelse; kemiundervisning; lärande; gymnasiet; kemididaktik; simulering; animering.;

    Sammanfattning : Kemi anses vara ett svårt ämne eftersom elever kan tycka att det är utmanande att förstå ett makroskopiskt respektive ett mikroskopiskt perspektiv och framförallt förstå molekylmodeller med tredimensionell struktur. Olika studier visar på positiva effekter på elevers inlärning när de får använda digitala verktyg såsom simulering, animering med mera eftersom det kan leda till att elever kan skapa en bättre bild av och en ökad förståelse inom kemiämnet. LÄS MER

  2. 7. Digitalizing Football Referee Note-Taking

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Anja Tjärnhage; [2023]
    Nyckelord :Football referees; Event reporting; Usability; Interaction design; User experience; Fotbollsdomare; Händelserapportering; Användbarhet; Interaktionsdesign; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : Football is the world’s biggest sport, and every match requires a referee who is responsible for interpreting and enforcing the Laws of the Game. In Sweden, an area for improvement for referees is the user experience of the administration tool used to collect data about matches. LÄS MER

  3. 8. ”Jag ser digitaliseringen som något väldigt positivt för både mig som lärare och mina elever” : En kvalitativ intervjustudie om lärares uppfattningar om och erfarenheter av digitaliseringens inverkan på skrivundervisningen samt lärares uppfattningar om elevers textskapande med digitala skrivverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linnea Berg; [2023]
    Nyckelord :Digitaliseringen i skolan; digitala skrivverktyg; textskapande; grundskolan;

    Sammanfattning : Digitaliseringen i samhället påverkar det svenska utbildningssystemet. Syftet med studien är att bidra med kunskap om digitaliseringen och digitala skrivverktyg vid textskapande i skrivundervisningen. LÄS MER

  4. 9. Enhancing Learning Outcomes with Pure Question-Based Learning : A Study on the Effectiveness of the Method in a Primary School Environment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominik Andraszek; [2023]
    Nyckelord :Human–Computer Interaction; Pure Question-Based Learning; Active Learning; Formative Feedback; Technology-Enhanced Learning; Primary School;

    Sammanfattning : In light of technological progress, companies, and public entities must remain aware of the significant opportunities presented by new technologies in terms of accelerating and optimizing knowledge acquisition. This research paper investigates the impact of pure question-based learning (pQBL) on academic performance in a primary school environment. LÄS MER

  5. 10. Ridlärares instruktioner utifrån principerna för hästens inlärning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Julia Kallin; Alice Leander; [2023]
    Nyckelord :Ridlektion; operant inlärning; klassisk betingning; negativ förstärkning; positiv förstärkning; positiv bestraffning; negativ bestraffning;

    Sammanfattning : Under ridlektioner finns det tre komponenter att ta hänsyn till: ridläraren, eleven och hästen. En ridlärares uppgift är att lära eleven att rida och kommunicera med hästen som är ett stort djur med stark flyktinginstinkt. LÄS MER