Sökning: "attitudinal loyalty."

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden attitudinal loyalty..

  1. 1. Social Media Platforms - The Most Valuable Player? - The role of social media platforms in fostering football fans’ team loyalty

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sofia Granberg; Julia Löfblad; [2023-07-03]
    Nyckelord :Twitter; podcast; e-zine; social media usage; football; fandom; brands; involvement; team identification; attitudinal loyalty; behavioral loyalty;

    Sammanfattning : With football as an increasing business, alongside the rise and importance of user-generated content on social media, this mixed methodological paper analyzes which roles Twitter, podcasts and e-zines usage have for Swedish football fans’ loyalty towards their favorite teams, by utilizing surveys and semi-structured interviews. This paper provides support for positive relationships between social media usage and behavioral fan loyalty, since social media platforms keep fans updated and generate information, especially when there is a geographical distance between the fans and the team. LÄS MER

  2. 2. Brand Loyalty in the Context of Digital Food Retail : Understanding customer behaviour of meal kit delivery services towards brand loyalty: a focus on HelloFresh

    Magister-uppsats,

    Författare :Yiming Yuan; Ziying Lai; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Background: Despite an increase in popularity, the meal kit delivery service is facing the challenge of high cancellations and difficulty with customer retention. As it is a comparatively novel concept in the context of digital food retail, more scholarly research should be conducted. LÄS MER

  3. 3. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Nilsson; Edmon Ferizi; [2023]
    Nyckelord :Social marketing; Brand loyalty; Attitude loyalty; Social marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Attitydlojalitet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. AI Chatbots and Customer Loyalty among Gen Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Björkman; Maja Jansson; [2023]
    Nyckelord :AI Chatbot; Customer loyalty; Gen Z Attribute;

    Sammanfattning : The digitalization of society is a major trend that is currently transforming the businesslandscape (Parviainen et al., 2017, p. 63). Within this digital era, the AI chatbot hasemerged (Hsu & Lin, 2023, p. LÄS MER