Sökning: "attrahera studenter"

Visar resultat 16 - 20 av 64 uppsatser innehållade orden attrahera studenter.

  1. 16. Employer branding. Attrahera rekrytera och behålla rätt personal. : En kvalitativ studie på ett industriföretag.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Persson; Lovisa Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; extern employer branding; intern employer branding; employer value proposition.; Arbetsgivarvarumärke.;

    Sammanfattning : När nya företag etableras ökar konkurrensen mellan företag gällande att behålla befintliga medarbetare samt attrahera och rekrytera nya medarbetare. Detta medför att företag blir tvungna att fokusera mer på arbetet med sitt arbetsgivarvarumärke, det vill säga employer branding för att säkra deras fortsatta framgång i framtiden. LÄS MER

  2. 17. Ett internationellt universitet : Hur svenska universitet attraherar avgiftsskyldiga studenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Schiess; Johanna Teir; [2019]
    Nyckelord :universitet; kommunikation; PR; varumärke;

    Sammanfattning : Allt fler personer väljer idag att studera vidare på universitet vilket har lett till att utbildningsnivån internationellt sett är högre än någonsin. Den globala konkurrensen som framkommit mellan universiteten har gjort det viktigt att marknadsföra sig för att konkurrera om studenter på rekryteringsmarknaden. LÄS MER

  3. 18. Regioner, framtidens arbetsgivare? : Hur studenter uppfattar framtida karriärer inom regional verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Magdalena Bruhn; Jessica Persson; [2019]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Values; Generation Y; Generation Z; Students; Regional activities; Public sector; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Värderingar; Generation Y; Generation Z; Studenter; Regionala verksamheter; Offentliga verksamheter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera studenters uppfattningar och värderingar i valet av framtida arbetsgivare, för att skapa bättre förutsättningar att som arbetsgivare attrahera studenter. En kvantitativ studie med deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Framtidens medarbetare inom IT - en jämförande studie : En kvalitativ studie om kvinnors underrepresentation inom IT-branschen utifrån IT-företaget Ateas’ samt kvinnliga och manliga IT-studenters perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Idmark Ebba; Johansson Elin; [2019]
    Nyckelord :Informationsteknik; genus; employer branding; den nya generationens arbetskraft;

    Sammanfattning : IT- och tech-industrin är en bransch som i dagens arbetssamhälle eftersöker kompetent personal och i synnerhet kvinnor på grund av sin kraftiga underrepresentation inom yrket. Flera ITföretag konstaterar att IT är en bristkompetens och det krävs därmed ett utpräglat arbetssätt för att lyckas attrahera och behålla arbetstagare inom organisationen, samtidigt som det ställs högre krav på arbetsgivaren från medarbetarnas sida. LÄS MER

  5. 20. Extern employer branding inom energibranschen : En stuide om hur företag, ur ett genusperspektiv, arbetar för att attrahera ingenjörsstudenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Dahl; Julia Waltersson; [2019]
    Nyckelord :Extern employer branding; genusperspektiv; energibranschen; jämställdhet;

    Sammanfattning : Energibranschen är en mansdominerad bransch som står inför många utmaningar, både gällande omställning av energisystemet samt framtidens kompetensförsörjning. Detta medför att branschen efterfrågar ett breddat perspektiv av olika kompetenser och vill locka fler, framförallt kvinnor, till branschen. LÄS MER