Sökning: "attrahera studenter"
Visar resultat 16 - 20 av 64 uppsatser innehållade orden attrahera studenter.
16. Employer branding. Attrahera rekrytera och behålla rätt personal. : En kvalitativ studie på ett industriföretag.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : När nya företag etableras ökar konkurrensen mellan företag gällande att behålla befintliga medarbetare samt attrahera och rekrytera nya medarbetare. Detta medför att företag blir tvungna att fokusera mer på arbetet med sitt arbetsgivarvarumärke, det vill säga employer branding för att säkra deras fortsatta framgång i framtiden. LÄS MER
17. Ett internationellt universitet : Hur svenska universitet attraherar avgiftsskyldiga studenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler personer väljer idag att studera vidare på universitet vilket har lett till att utbildningsnivån internationellt sett är högre än någonsin. Den globala konkurrensen som framkommit mellan universiteten har gjort det viktigt att marknadsföra sig för att konkurrera om studenter på rekryteringsmarknaden. LÄS MER
18. Regioner, framtidens arbetsgivare? : Hur studenter uppfattar framtida karriärer inom regional verksamhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera studenters uppfattningar och värderingar i valet av framtida arbetsgivare, för att skapa bättre förutsättningar att som arbetsgivare attrahera studenter. En kvantitativ studie med deduktiv ansats. LÄS MER
19. Framtidens medarbetare inom IT - en jämförande studie : En kvalitativ studie om kvinnors underrepresentation inom IT-branschen utifrån IT-företaget Ateas’ samt kvinnliga och manliga IT-studenters perspektiv.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : IT- och tech-industrin är en bransch som i dagens arbetssamhälle eftersöker kompetent personal och i synnerhet kvinnor på grund av sin kraftiga underrepresentation inom yrket. Flera ITföretag konstaterar att IT är en bristkompetens och det krävs därmed ett utpräglat arbetssätt för att lyckas attrahera och behålla arbetstagare inom organisationen, samtidigt som det ställs högre krav på arbetsgivaren från medarbetarnas sida. LÄS MER
20. Extern employer branding inom energibranschen : En stuide om hur företag, ur ett genusperspektiv, arbetar för att attrahera ingenjörsstudenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Energibranschen är en mansdominerad bransch som står inför många utmaningar, både gällande omställning av energisystemet samt framtidens kompetensförsörjning. Detta medför att branschen efterfrågar ett breddat perspektiv av olika kompetenser och vill locka fler, framförallt kvinnor, till branschen. LÄS MER