Sökning: "attraktiva företag"

Visar resultat 11 - 15 av 189 uppsatser innehållade orden attraktiva företag.

  1. 11. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Persson; Marlene Blüme Garcia; [2023]
    Nyckelord :tjänsteinnovation; innovationsprocessen; ledarskap; ledaregenskaper;

    Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER

  2. 12. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  3. 13. Mångfaldsarbete på konsultbolag i Sverige : En undersökning av hantering, effekter, och utmaningar med mångfaldsarbete

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Daniel Ma; [2023]
    Nyckelord :Diversity; equity; inclusion; equality; management; consulting; consultancies; effects; Mångfald; inkludering; likvärdighet; jämställdhet; mångfaldshantering; effekter; konsultbolag;

    Sammanfattning : I takt med ökade samhällsmässiga och juridiska påtryckningar på företag ökar kraven på företag att agera etiskt och i enlighet med intressenters förväntningar. En förväntning som blivit allt större är att företag ska förespråka mångfald, jämlikhet, och inkludering. LÄS MER

  4. 14. OTYPISKA PLATSANNONSER ATTRAHERAR FLER KANDIDATER MED NPF - En studie av personlighetsbeskrivningars exkluderande effekt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Åsa Öman; [2022-07-04]
    Nyckelord :Arbetsplatsannons; neurodiversity; neurologisk mångfald; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning; rekrytering;

    Sammanfattning : Många företag har börjat intressera sig för att anställa personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) för att finna rätt kompetens och öka deras konkurrenskraft. Dock verkar kunskapen om hur detta ska gå till, särskilt i rekryteringsprocessen, vara bristfällig. LÄS MER

  5. 15. VARFÖR SKA JAG ARBETA HOS ER? - EN KVALITATIV STUDIE OM IT-STUDENTERS UPPFATTNING OM VAD SOM UTGÖR EN ATTRAKTIV ARBETSGIVARE INOM TILLVERKNINGSINDUSTRIN

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Dania Khairallah; Erik Markholm; [2022-07-01]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Employer Branding; Tillverkningsindustri;

    Sammanfattning : Följande uppsats undersöker vad det innebär att vara en attraktiv aktör på arbetsmarknaden, med fokus på IT-studenters perspektiv och med tillverkningsindustrin som objekt. På grund av den rådande kompetensbristen i företag som tillhör tillverkningsindustri var bakgrunden till denna studie att undersöka varför tillverkningsindustrin upplever sig ha problem med att attrahera IT-kompetenser. LÄS MER