Sökning: "audiobooks"
Visar resultat 36 - 40 av 66 uppsatser innehållade ordet audiobooks.
36. Att Lyssna På Boken Som Lyssnar På Dig : Hur användaren och dess beteende integreras i produktutvecklingen av ljudbokstjänster
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : De senaste 10 åren har bokbranschen genomgått en omfattande digitalisering. Ett av resultaten från denna digitalisering är framväxten en helt ny marknad för ljudböcker och ur denna marknad har ett flertal ljudbokstjänster vuxit fram. LÄS MER
37. Att lyssna mellan raderna : Ekvivalens mellan tryckta böcker och ljudböcker gällande subjektiv uppfattning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ljudböcker är på uppgång men marknaden domineras fortfarande av tryckta böcker, möjligen delvis på grund av fördomar mot ljudböcker. Dessa fördomar bygger på antagandet att tryckta böcker och ljudböcker är icke-ekvivalenta, men antagandet stöds till stor del inte av forskningen. LÄS MER
38. Choosing audiobooks : Storytel users’ selection of audiobooks
Master-uppsats,Sammanfattning : The main objective for this study was to explore Storytel users’ selection of audiobooks to examine what search strategies and relevance aspects emerge in the relation to a digital book streaming service mobile application, and to examine how this application aids and influences its users in the search and selection of audiobooks. With the help of previous research on book selection and the concepts of search strategies and tactics, as well as the user-centered perspective on relevance and the concept of the digital paratext, five interviews with audiobook readers were analysed. LÄS MER
39. Nyblivna fäders informationssökningar på internet : En intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: I kompetensbeskrivningen för barnmorskor beskrivs förmågan att involvera anhöriga i samråd med patienten. Detta för att möjliggöra bästa möjliga vård och hälsofrämjande faktorer. LÄS MER
40. Competition Images of Media Platforms: A qualitative study of market images and perceived competition structures of digital media platforms
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The field of competition is extensively studied, however little research has been done on competition from an endogenous perspective. As a result, organizational scholars know much about how firms should compete among themselves but very little about how firms define their competition. LÄS MER