Sökning: "autentiskt CSR"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden autentiskt CSR.

  1. 1. Autenticitetens makt inom kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Blomkvist; Abigail Legaspi; [2020]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Förtroendet för att företag agerar i enlighet med deras värderingar har minskat under de senaste åren, vilket resulterar i att konsumenter ställer högre krav på att företag tar socialt ansvar. Trots autenticitetens centrala roll så finns det begränsad forskning kring fenomenet. LÄS MER

  2. 2. ”Jag känner ABSOLUT inte att jag får några såhär kärlekskänslor” : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors känslomässiga och relationella upplevelser av tillfälliga sexuella relationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Matilda Birgersson; Drivenes Moen Amalie Sofie; [2019]
    Nyckelord :casual sex relationships; emotions; experience; expectations; emerging adulthood; IPA; tillfälliga sexuella relationer; känslor; upplevelse; förväntningar; vuxenblivande; IPA;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande kvalitativa studie var att undersöka de känslomässiga och relationella upplevelserna av tillfälliga sexuella relationer (TSR) hos kvinnor i vuxenblivande. Studien syftade även till att undersöka upplevelser av förväntningar inom TSR, hur deltagarna förhåller sig till sina upplevelser och vilka faktorer som påverkar den känslomässiga upplevelsen. LÄS MER

  3. 3. Är autenticitet nyckeln till lönsam CSR? : En kvantitativ studie på 525 publika bolag under en tioårsperiod

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Åkerberg; Sara Abrahamsen Moberg; [2017]
    Nyckelord :CSR; CFP; CSP; social responsibility; authentic CSR; authenticity; CSR; CFP; CSP; socialt ans varstagande; autentiskt CSR; autenticitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om autentisk CSR leder till större lönsamhet än opportunistisk CSR. Metod: I föreliggande studie antas en positivistisk forskningsfilosofi med en hypotetisk-deduktiv ansats. Studien är kvantitativ och sekundärdata har samlats in från databasen Thomson Reuters Datastream. LÄS MER