Sökning: "balanserade styrkort kundperspektivet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden balanserade styrkort kundperspektivet.
1. Prestationsmått inom svensk kollektivtrafik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning är en viktig del av ekonomistyrning och mätningarna ser olika ut beroende på organisation. Inom offentlig verksamhet har intresset för prestationsmätning ökat i och med New Public Management-idéerna (NPM). LÄS MER
2. Prestationsmätning inom kundklagomålsprocessen: En studie av försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kundrelationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER
3. Balanserade styrkort i banker på den svenska marknaden
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Under 80- och 90-talet startade en debatt om den ekonomiska styrningen där styrning efter finansiella nyckeltal kritiserades. Att enbart styra ett företag efter finansiella nyckeltal ansågs inte enligt kritiker förbättra områden som kundnöjdhet, innovation, kvalitet, cykeltid samt motivation hos medarbetare. LÄS MER
4. Balanserat styrkort : ett strategiverktyg även för tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens samhälle handlar det mycket om att företagen måste se över sin effektivitet ochtillhörande målfokusering för att vara konkurrenskraftiga. Det ökade intresset förmålstyrning och strategiverktyg, ger upphov till ständig utveckling av instrument som tillexempel det balanserade styrkortet. LÄS MER