Sökning: "balanserade styrkort kundperspektivet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden balanserade styrkort kundperspektivet.

  1. 1. Prestationsmått inom svensk kollektivtrafik

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Mattias Lisstorp; Linda Rehn; [2015]
    Nyckelord :Performance Measurement; Public Transport System; Balanced Scorecard.; Prestationsmätning; Kollektivtrafik; Balanserade styrkort;

    Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning är en viktig del av ekonomistyrning och mätningarna ser olika ut beroende på organisation. Inom offentlig verksamhet har intresset för prestationsmätning ökat i och med New Public Management-idéerna (NPM). LÄS MER

  2. 2. Prestationsmätning inom kundklagomåls­processen: En studie av försäkringsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :David Johansson; Sophie Banner; [2014]
    Nyckelord :Prestationsmätning; kundklagomålsprocessen; ekonomistyrning; försäkringsindustrin; försäkringsbranschen; analysmodell; ramverk; det balanserade styrkortet; kundklagomål; kundcentrerat balanserat styrkort; påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kund­relationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER

  3. 3. Balanserade styrkort i banker på den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Sofia Lönnqvist; [2011]
    Nyckelord :The balanced scorecard; Swedish banking; management control; key performance indicators; Balanserade styrkort; Balanced Scorecard; svenska banker; ekonomisk styrning; Key Performance Indicators;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under 80- och 90-talet startade en debatt om den ekonomiska styrningen där styrning efter finansiella nyckeltal kritiserades. Att enbart styra ett företag efter finansiella nyckeltal ansågs inte enligt kritiker förbättra områden som kundnöjdhet, innovation, kvalitet, cykeltid samt motivation hos medarbetare. LÄS MER

  4. 4. Balanserat styrkort : ett strategiverktyg även för tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Karolina Johansson; Josephine Strand; [2008]
    Nyckelord :stegvis framtagningsprocess; samband; balans; balanserat styrkort; bemannings- och rekryteringsföretag; målstyrning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det mycket om att företagen måste se över sin effektivitet ochtillhörande målfokusering för att vara konkurrenskraftiga. Det ökade intresset förmålstyrning och strategiverktyg, ger upphov till ständig utveckling av instrument som tillexempel det balanserade styrkortet. LÄS MER