Sökning: "bankernas framtid"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden bankernas framtid.
11. Kreditgivning till nystartade och små företag: Företagsrådgivarens bedömning av företagaren
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Varför behövs entreprenörskap och utveckling av företagande? Produkter utvecklas ständigt och nya tillkommer i en allt snabbare takt. Den globala konkurrensen innebär högre krav på företagande i form av utveckling och nya idéer. LÄS MER
12. Privatrådgivarens arbete : en kvalitativ studie av två banker
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Privatrådgivarens arbete - en kvalitativ studie av två banker Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hanna Stridh och Maria Sundsten Handledare: Stig Sörling Datum: 2010-Juni Syfte: Syftet med denna uppsats är ge en djupare inblick i hur finansiella rådgivare arbetar. Vi vill undersöka hur de rådgivarna hanterar sin roll som rådgivare till kunden kontra säljare för företaget, och hur kundens intressen bevaras. LÄS MER
13. Bankers framtida kapitalreglering - Basel II i den finansiella krisen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Få kan ha undgått omständigheten att den finansiella världen under de senaste åren genomgått en storskalig kris. Fallande fastighetspriser och labila aktiekurser var två av de bidragande orsakerna till osäkerheten i det finansiella systemet. Alla drabbades, enskilda som banker. LÄS MER
14. Sveriges bankmarknad och dess framtid : En scenariostudie
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet är att få fram ett resultat av vilka möjliga grenar/faktorer som kan komma att påverka bankbranschens framtid inom de närmaste fem åren. Forskningsfrågan vi ställt oss är: Vilka faktorer kommer att påverka förändringen inom bankbranschen de närmaste fem åren? Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod med induktiv ansats, vilket menas att empirin har styrt vårt resonemang genom arbetets gång. LÄS MER
15. Motivationsarbete inom kundtjänst på tre svenska storbanker : En deskriptiv studie ur ett ledar- och medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Idag är anställda inom kundtjänst på svenska storbanker ofta 20 till 30-åriga, nyexaminerade akademiker som ser kundtjänstyrket som en inkörsport till en fortsatt karriär inom banksektorn. Dessa medarbetare är med andra ord ofta inställda på att så snabbt som möjligt gå vidare i sin karriär. LÄS MER