Sökning: "bankers produkter och tjänster"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden bankers produkter och tjänster.

  1. 1. Identifiering av tjänstersutvecklingsprocess hos svenska banker : En kvalitativ studie om New Service Development och svenska bankers arbete med tjänsteinnovation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Maja Johansson; Akash Parmar; [2020]
    Nyckelord :New Service Development; banking industry; development process; service innovation; services; New Service Development; bankväsendet; utvecklingsprocess; tjänsteinnovation; tjänster;

    Sammanfattning : Bakgrund: I linje med att digitaliseringen utvecklas har bankernas struktur påverkats. Tidigare forskning visat att den ekonomiska utvecklingen har drivits av innovation. Den ökande betydelsen av tjänster har medfört ett större fokus på tjänstens utvecklingsarbete. LÄS MER

  2. 2. New Kids On The Block chain : En kartläggning om svenska bankers syn på blockkedjeteknologin och dess potentiella användningsområden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Tobias Larsson Kihlgren; Björn Sterner; [2018]
    Nyckelord :Blockchain; Trust; Transactions; Smart Contracts; KYC and Emerging technology; Blockchain; Blockkedja; Tillit; Transaktioner; Smarta Kontrakt; KYC; Emerging technology;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intresset för världens första kryptovaluta Bitcoin har fått världen att öppna upp ögonen för dess underliggande teknologi: Blockkedjan (”Blockchain”). Blockkedjan kan beskrivas som en decentraliserad databas där ingen central aktör ensam kan bestämma över nätverket. LÄS MER

  3. 3. Bankers proaktiva agerande : en kvalitativ studie av proaktivitet i bank, vad som initierar ett proaktivt agerande samt vad ett proaktivt agerande leder till

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Aria Farahi; Emelie Persson; [2017]
    Nyckelord :Proaktivitet; bank; företagskund; kundnytta; kundnöjdhet; hård information; mjuk information;

    Sammanfattning : Bankbranschen förändras i takt med digitaliseringen vilket leder till förändringar i både kundernas beteende, bankernas produkter och tjänster samt rådgivarnas arbetssätt. Kunderna besöker inte banken lika ofta och den personliga kontakten med banken minskar. LÄS MER

  4. 4. Ungdomars medvetenhet om säkerhetsrisker med bankverktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Taru Särkiniemi; Emma Eldnor; [2013]
    Nyckelord :Relationship marketing; young consumers; awareness; security risks; banks’ products and services; Relationsmarknadsföring; unga konsumenter; medvetenhet; säkerhetsrisker; bankers produkter och tjänster;

    Sammanfattning : According to Nosti (2012) banks target youths to find new customers by giving them special offers such as debit cards from a relatively early age. However, Moschis and Churchill (1979) point out that age can affect the level of knowledge in the consumer. Therefore, this essay focuses on youths as consumers. LÄS MER