Sökning: "barns inflytande i fritidshemmet"
Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade orden barns inflytande i fritidshemmet.
16. Delaktighet och inflytande : En kvalitativ studie om hur fritidshemspersonal skapar och upprätthåller elevers delaktighet och inflytande i fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Based on the After-School Centers governing documents, the activities must stimulate the pupil’s development and learning and offer meaningful leisure time. A prerequisite for the pupils to experience meaningfulness is that they are made involved and have an influence on the design of the activity. LÄS MER
17. Barns möjlighet till inflytande på fritidshem -En studie om maktutövning och barns inflytande.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Inflytande på fritidshemmet är för många en självklarhet och fritidshemmets innehåll ska präglas utav elevernas intresse. Studien undersöker maktutövning mellan fritidspedagoger och elever kopplat till inflytande. LÄS MER
18. Pedagogers syn på barns inflytande i fritidshemmet : - en barnkulturell studie
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för barnkulturforskningSammanfattning : Syftet med studie är att undersöka hur barns inflytande i fritidshemmet ser ut enligt de pedagoger, lärare, förskollärare och barnskötare som arbetar där. Studien grundas i en syn på fritidshemmet som barnkulturell plats, en arena för barnkultur och barns kultur. LÄS MER
19. Inflytande och delaktighet ur fritidshemspersonalens synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to research what teachers at the leisure-time center think about the student influence and participation and how they facilitate this in the daily activities. Previous research about influence and participation has been used to set the scene. To collect empirical data a qualitative method of interviews was used. LÄS MER
20. Samtal om mellis.En kvalitativ studie om hur elever och lärare talar om mellanmålet på fritidshemmet.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Mellanmålet är en viktig och väsentlig del i fritidshemmet. Trots det råder bristande forskning inom området, inte minst ur barns perspektiv. Studiens syfte är att undersöka hur elever och lärare talar om mellanmålet. LÄS MER