Sökning: "bedömning idrott och hälsa"
Visar resultat 16 - 20 av 268 uppsatser innehållade orden bedömning idrott och hälsa.
16. Summativ bedömning av rörelseförmåga inom Idrott och hälsa. Ett problematiskt uppdrag för skolan. : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syfte Syftet med denna studie var att genom en systematisk litteraturstudie undersöka vilka argument det finns för respektive emot att rörelseförmåga bedöms summativt inom ämnet idrott och hälsa. Metod För att svara på syftet genomfördes en systematisk litteraturstudie där nio studier inkluderades. LÄS MER
17. Hur framställs högstadieelevers motivation till idrott och hälsa i studentuppsatser? : En allmän litteraturöversikt om vad som framkommer i studentuppsatser gällande elevers motivation till idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka vad som framkommer i självständiga arbeten om högstadieelevers motivation till ämnet idrott och hälsa. Syftet är också att undersöka om uppsatserna påvisar skillnader i motivation till ämnet flickor och pojkar sinsemellan. Som metodval tillämpades allmän litteraturöversikt. LÄS MER
18. Perspektiv på hälsa i idrott & hälsa : En jämförande textanalys av Sverige och Nordirland
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka och jämföra perspektiven på hälsa i läroplanerna i Sverige och Nordirland. Undersökningen är en jämförande textanalys av den svenska kursplanen för idrott och hälsa 1 och den nordirländska kursplanen för Physical Education i Key Stage 4. LÄS MER
19. "RÖRELSEKVALITETERNA ÄR JU DET SOM VÄGER ABSOLUT TYNGST” : En intervjustudie om gymnasielärares bedömningspraktik i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Lärare upplever att det kan vara särskilt svårt med bedömning och betygsättning inom ämnet idrott och hälsa. Därav är det av stor betydelse att de som sätter betyg på elevers prestationer förstår och konkretiserar vad som skall bedömas för att en rättssäker bedömning skall vara möjlig. LÄS MER
20. Hur kan digitala verktyg användas för att förbättra idrottslektioner?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur, var och vilka digitala verktyg som används för att förbättra idrottslektioner. Vilka stationer digitala verktyg används vid och vilken inverkan de har, antingen positiv eller negativ, är också av intresse. LÄS MER