Sökning: "bedömningsstöd"

Visar resultat 36 - 40 av 140 uppsatser innehållade ordet bedömningsstöd.

  1. 36. SHUT UP AND SLÖJDA! : En studie av hur lärare verbaliserar tyst kunskap

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Hanna Skarelius; [2021]
    Nyckelord :Praktiska handlingar; val av tillvägagångsätt; bedömning;

    Sammanfattning : I kunskapskraven för skolämnet slöjd står det att arbetsprocessen och resultatet ska dokumenteras i ord och bild. Här vore det önskvärt att även den praktiska kunskapen kan användas eftersom det elever gör med sina händer och sin kropp i slöjdarbetet också bidrar till att formulera arbetsprocessen och resultatet. LÄS MER

  2. 37. Lärares planering och undervisning inom taluppfattning med Bedömningsstödet som utgångspunkt : En kvalitativ intervjustudie om lärares formativa arbete inom matematik med elever i årskurserna 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Emma Troive; [2021]
    Nyckelord :bedömning för lärande; formativ bedömning; grundläggande taluppfattning; nationellt bedömningsstöd i taluppfattning;

    Sammanfattning : Taluppfattning krävs för att utveckla fortsatta kunskaper inom matematik. Lärare har i sitt uppdrag att bedöma elevers kunskaper för att anpassa undervisningen efter elevernas individuella behov och att skapa kunskapsutveckling. LÄS MER

  3. 38. Analys av de nationella bedömningsstöden i de tidiga skollåren- en resurs för skolutveckling? : Ramfaktorteoretisk analys av tre svenska skolors styrkedja

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Annelie Gusér; [2021]
    Nyckelord :Skolutveckling; förbättringsarbete; styrkedja; tidig- och skrivundervisning; tidig matematikundervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den 1 juli 2019 infördes, i Sverige, en Läsa- skriva- räkna garanti för årskurs f-3. Kopplat till garantin finns kartläggningsmaterial och bedömningsstöd (SFS 2010:800). LÄS MER

  4. 39. Skäliga åtgärder utifrån räddningstjänstens förelägganden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Jonas Larsson; [2021]
    Nyckelord :Lagen om skydd mot olyckor; LSO; bedömning; omfattning; tillsyn; brandsyn; brandskydd; skäligt brandskydd; MSB; fallstudie; enkät; Norrtälje; Uppsala; Attunda; brandkår; hotell; vårdboende; räddningstjänst; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : According to Swedish Law (2003:778) on protection against accidents, LSO, the one who owns a building or conducts operations in a building has the ultimate responsibility of their fire protection. To a reasonable extent, there must be equipment for lifesaving in the event of a fire, as well as other measures which must be taken to prevent fire and limit damage as a result of fire. LÄS MER

  5. 40. "Idag blir det 11a manna i friluftsliv" : En kvalitativ studie om friluftslivundervisning på svenska högstadieskolor

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Natalie Eriksson; Fredrik Holm; [2021]
    Nyckelord :outdoor education; outdoor life teaching; place-responsive pedagogy; friluftsliv; friluftslivsundervisning; platsresponsiv pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka vad som ligger till grund för hur lärare i idrott och hälsa (åk 7-9) väljer ut sitt innehåll, organiserar sin undervisning samt vad de värderar som kunskap i friluftsliv i skolan. Studien avser besvara följande frågeställningar: · Hur väljer lärare ut sitt innehåll i friluftsliv i skolan? · Hur organiserar lärare undervisningen i friluftsliv i skolan? · Vad värderar lärare som viktig kunskap i friluftsliv i skolan?   Metod Sex högstadielärare i idrott och hälsa (tre kvinnor och tre män) intervjuades mellan 25-35 minuter genom semistrukturerade intervjuer via ett digitalt mötesrum. LÄS MER