Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 744 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  2. 2. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  3. 3. CULTURAL BEHAVIORAL CHANGE- BEHIND THE SCENES : An abductive study on cultural dimensional interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Chris Niklasson; Louis Olakunle Ogbere; [2024]
    Nyckelord :Cultural behavioral changes; Cultural dimensional interactions; Hofstede model; Cross-cultural studies; Abductive research;

    Sammanfattning : The complex and unpredictable nature of cultural behavioral changes has posed multiple challenges for marketing practitioners during recent years. These challenges include, but are not limited to, inaccurate market forecasts, market failures, wasted resources etc. LÄS MER

  4. 4. Using GIS and satellite data to assess access of green area for children living in growing cities

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Rebecca Borg; [2024]
    Nyckelord :Geography; GIS; Geographical Information System; Urban green space; children; schools; Malmö; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Urban green space (UGS) refers to open spaces within an urban context that are filled with greenery and nature. These can range from very small vegetation to expansive park areas. The common denominator is that they have proven to be beneficial for human health and well-being. Access to green spaces is also important for children. LÄS MER

  5. 5. Undersökning av metoder för automatiserad kontinuerlig datautvinning av IoT-data för att utvinna funktioner

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Erik Järte; [2024]
    Nyckelord :IoT; user data; machine learning; visualization; data analysis; IoT; användardata; maskininlärning; visualisering; dataanalys;

    Sammanfattning : Företaget Cake har idag inte en komplett bild över hur dess fordon används. Därför samlar företaget idag upp användardata i en förhoppning om att kunna analysera denna data för att få insikter över hur dess produkter används och vad de ska satsa på i framtiden. LÄS MER