Sökning: "beneficial effect"

Visar resultat 1 - 5 av 745 uppsatser innehållade orden beneficial effect.

  1. 1. Testbaserat lärande vs kontextueltt lärande : En interventionsstudie i ordkunskap i årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Susanne Schlott; Mari Lundmark; [2024]
    Nyckelord :Ordförråd; ordinlärning; explicit undervisning; specialpedagogik; språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this study was to investigate the effects of two different methods of vocabulary learning: retrieval practice and rich vocabulary instruction. The research questions were:  1.        What are the effects of retrieval practice and rich vocabulary instruction on word learning in grade 3 students? 2. LÄS MER

  2. 2. Effekter av öppna och specifika mål på motivation och prestation i en promenaduppgift : En experimentell studie på individer som inte utför regelbunden fysisk träning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Classon; Julia Lindström; [2024]
    Nyckelord :Goal-setting; specific goals; open goals; motivation; performance; Målsättning; specifika mål; öppna mål; motivation; prestation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka effekter av olika typer av målsättningar (öppna mål och specifika mål) på motivation (intresse/njutning, press/spänning, upplevd motivation) och prestation (distans) i en promenaduppgift hos individer som inte utför regelbunden fysisk träning. Målsättning har visats vara den mest frekvent använda strategin inom interventioner för att öka fysisk aktivitet hos friska, inaktiva vuxna. LÄS MER

  3. 3. Applying ChatGPT in AI-based dynamic video game narrative generation system

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Arturs Umbraško; Robert Drury; [2023-10-23]
    Nyckelord :Computer; science; engineering; thesis; ChatGPT; OpenAI; games; narrative; machine learning; interaction design;

    Sammanfattning : ChatGPT’s release and general availability has the potential to create new possibilities for storytelling in games. There are potential benefits of leveraging ChatGPT to generate a narrative at runtime in a video game, as well as possible resulting pitfalls. LÄS MER

  4. 4. Adapting to Change: How COVID-19 Shaped Online Consumer Behavior A comparative study between the United Kingdom and Sweden aimed at analysing consumption variations in online shopping and online gambling.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Mimmi Bergström; Tuba Tezcan; [2023-07-21]
    Nyckelord :COVID-19; Restrictions; Online gambling; Online shopping; Consumption behaviour; Consumer theory; Substitution effect; Income effect; Relative price; OLS-regression;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on online shopping and online gambling, as well as the differences between Sweden and the United Kingdom. Both social isolation and online consumption habits have been significantly impacted by the pandemic. LÄS MER

  5. 5. Leveling the Playing Field: Can Private Investors Benefit From Mimicking Insider Trades? A quantitative study of insider trading

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marcus Mattsson; Marcus Lyckhage; [2023-07-04]
    Nyckelord :Insider Trading; Abnormal Return; Information Asymmetry; Outside Investors; Investment Strategy; Insider Positions;

    Sammanfattning : Historically, investors have been searching for strategies to maximize performance in the stock market. It has been shown that corporate insiders can earn abnormal returns by trading in their own companies as they possess superior information and, to a certain degree, market timing ability. LÄS MER