Sökning: "berättande"
Visar resultat 11 - 15 av 869 uppsatser innehållade ordet berättande.
11. Allt som glimmar är inte guld : En kvalitativ innehållsanalys av svensk gangsterrap i syfte att synliggöra hur musiken utgör ett flertydigt berättande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
12. Kritiskt tänkande med kreativitetens kraft En intervjustudie av Berättarministeriets verksamhet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Berättarministeriet bedriver undervisning för skolor med högt socioekonomiskt index. Sedan drygt tio år tillbaka har stiftelsen tagit emot skolklasser på utbildningscenter i Stockholmsområdet och Göteborg, för att genom undervisning som bygger på berättande och rollspel minska konsekvenserna av skolsegregationen. LÄS MER
13. Konsten, kroppen och jag – en studie av aktivism i ett personligt konstnärskap
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Konsten, kroppen och jag – en studie av aktivism i ett personligt konstnärskap är, precis som titeln säger, en studie som undersöker relationen mellan aktivism och musikskapande i författarens eget personliga konstnärskap. Genom att pröva några av sina tidigare musikstycken mot en teoribildning och sedan använda analysen för att skapa något nytt ämnar författaren få bättre förståelse kring vad aktivism har för roll i deras konstnärskap. LÄS MER
14. Motivation till skrivande : Om att motivera elever till att skriva en berättelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Kooperativt lärande som metod för att utveckla den muntliga språkförmågan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Fokuset med denna studie är hur kooperativt lärande som metod utvecklar elevers muntliga språkförmåga. Syftet med vår studie är att undersöka och redogöra för hur lärare använder kooperativt lärande som metod för att utveckla elevers muntliga språkförmåga. LÄS MER