Sökning: "biograf marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden biograf marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring på TikTokför biografer : En studie om TikTok-marknadsföringens påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anela Saracevic; Salman Zana; [2023]
    Nyckelord :Cinema; TikTok; Social media; Streaming services; Marketing; Generation Z; Media technology; Biograf; TikTok; Sociala medier; Streamingtjänster; Marknadsföring; Medieteknik; Generation Z;

    Sammanfattning : I ett digitaliserad samhälle har biografbesök blivit allt färre då alternativa val för filmtittande har presenterat sig. I denna studie undersöks implementeringen av TikTok-marknadsföring för biografer och dess påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök. LÄS MER

  2. 2. Kommer snart i 3D : En jämförelse mellan 1950-talets och samtidens 3D-trailrar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lars Eriksson; [2012]
    Nyckelord :film; trailer; trailrar; 3D; marknadsföring; 1950-tal; Johnston; Kernan; Street; Avatar; The Final Detination; Tron Legacy; Pirates of the Caribbean; The Three Musketeers; The Adventures of Tintin; Men in Black; The Smurfs; jämförelse; National Screen Service; stil; konventioner; YouTube; bio; biograf;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om filmtrailrar, och mer specifikt trailrar som marknadsför 3D-filmer. Syftet är att lyfta fram ett till stora delar outforskat ämne och undersöka likheter och skillnader i konventioner mellan trailrar från 50-talet och moderna trailrar. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsrättslig reglering av sponsring, smygreklam samt indirekt reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Åsa Samuelsson; [2005]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sponsring, smygreklam och indirekt reklam är marknadsföringsmetoder som allt oftare används av företag vid marknadsföring av varor och tjänster. Sättet på vilket sådana marknadsföringsåtgärder får utövas regleras av rättsliga regler och egenåtgärder. Uppsatsen behandlar dessa regleringar. LÄS MER