Sökning: "blockkedjeteknik"
Visar resultat 26 - 30 av 51 uppsatser innehållade ordet blockkedjeteknik.
26. BLOCK FÖR BLOCK : En jämförande studie mellan forskare och praktiker om blockkedjeteknik i revision
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Vilka möjligheter och utmaningar kan blockkedjetekniken erbjuda i revisionsprocessen? Studien ska undersöka samt skapa förståelse för de möjligheter och utmaningar som blockkedjetekniken medför inom revisionsprocessen och därmed bidra med ökad empirisk kunskap till det forskningsgap som identifierats inom den vetenskapliga litteraturen. Kvalitativ dokumentstudie som jämför vetenskapliga artiklar och dokument. LÄS MER
27. Blockkedjeteknik och dataskyddsförordningens krav på radering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
28. Redovisning av kryptotillgångar och blockkedjeteknik -Standarder och klassificeringar inom IFRS
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte och frågeställning: Uppsatsen ämnar förklara komplexiteten att klassificera kryptotillgångar för att sedan diskutera hur dagens regelverk tolkas i praktiken. Avgränsningar: Uppsatsen utgår från IFRS och undersökningen har bestått av svenska respondenter. LÄS MER
29. Blockkedjeteknik och kryptovalutor –En explorativ studie av implementeringen i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Blockkedjeteknik och kryptovalutor är ett relativt nytt begrepp. När detta tas in i organisationerna och deras redovisning på olika sätt så krävs det ny forskning och en fördjupad kunskap inom området, både för investerare och myndigheter. LÄS MER
30. Multi-sided payment platform using Blockchain and Open banking
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : There are various large competitors, dominating the digital payment market. These competitors acquire most of the customers, maintaining their dominant influence in the market by charging customers and merchant’s fees for mobile payments. LÄS MER