Sökning: "blogg bloggare"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden blogg bloggare.

  1. 1. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Josefine Hägerhult; [2017]
    Nyckelord :Immaterialrätt; offentlig rätt; yttrandefrihet; marknadsföringsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER

  2. 2. Mäns upplevelser av att leva med testikelcancer : En analys av bloggar

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Mikael Källman; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att som människa drabbas av en livshotande sjukdom kan medföra omvälvande och genomgripande förändringar. Behovet av känslomässigt stöd kan vara stort under hela sjukdomsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Ska verka spontant skrivet :-) - En undersökning om ungas användande av bloggar som informationskällor, med fokus på dold reklam och dess problematiker

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anna Olofsdotter; [2016]
    Nyckelord :Blogg; Bloggbranschen; Dold reklam; Konsumentverket; Marknadsföringslagen;

    Sammanfattning : Människor utsätts dagligen för tusentals reklambudskap, varav flertalet sållas bort. Budskapen behöver således finna nya vägar mottagaren, något som görs bland annat genom dold reklam i bloggar. LÄS MER

  5. 5. Blogg som jobb : En studie om att ha yrkestitel bloggare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Matilda Salekärr; Linda Hedman; [2016]
    Nyckelord :Bloggers; sponsors; marketing; Word-of-mouth; blogosphere; collaboration; bloggare; sponsorer; marknadsföring; Word-of-mouth; bloggosfär; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka aktiva bloggares syn på yrket bloggare, sin egen blogg och bloggandet i allmänhet. Bloggen som yrke är ett område där tidigare forskning undersöker läsarnas och företagens interaktion med bloggaren. LÄS MER