Sökning: "brand logos"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden brand logos.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  3. 3. Tradition vs. Human Rights? Analyzing Racialized Branding from a Business and Human Rights Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Anna Elisabeth Schädle; [2023]
    Nyckelord :Racism; brand logos; racialized branding; Business and Human Rights; UN Guiding Principles on Business and Human Rights; corporate responsibility; Austria; Social Sciences;

    Sammanfattning : Systemic racism is a prevalent and longstanding problem in society that gained widespread public interest through the Black Lives Matter movement. Following the murder of George Floyd in May 2020, the movement expanded to Austria and brought heightened attention to the racialized branding of an Austrian brewery. LÄS MER

  4. 4. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  5. 5. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER