Sökning: "broman"
Visar resultat 21 - 25 av 234 uppsatser innehållade ordet broman.
21. Oskäligt i förhållande till vem? Särskilt om beaktandet av externt intresse inom skälighetsbedömning av avtalsklausuler i offentliga kontrakt på socialrättens område
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : In Sweden, municipalities have ultimate responsibility for ensuring that the individual receives the social support they need. Municipal authorities are therefore obliged by law to provide a range of different types of public ser-vice. LÄS MER
22. Identification of relevant error descriptions in build logs using machine learning
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
23. Market Abuse : A Survey
Master-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to give an overview of how rules are broken in and at places connected to financial markets, such as the stock market. The approach is aimed at answering the following questions: Who are the investors and traders in the market, who are the market actors? How are financial market prices and quantities being changed in ways not allowed in the market, i. LÄS MER
24. “Men jag gillar strukturerat kaos” : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser av kontroll i arbetet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Enligt en Socialförsäkringsrapport från Försäkringskassan (2018) är förskolläraryrket en bransch med hög sjukfrånvaro. Persson och Tallberg Broman (2019) har i sin studie identifierat bland annat att brist på kontroll i arbetet är en faktor som påverkar den psykiska hälsan negativt. LÄS MER
25. ”Man hade liksom behövt en skjuts från högskolan” : - En intervjustudie med åtta förskollärare om deras upplevelse av sin musikdidaktiska kompetens
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares upplevelse av sin didaktiska kompetens inom musikundervisning i förskolan samt hur den stöttades under förskollärarutbildningen. Frågeställningarna utgår från hur förskollärarna anser att förskollärarutbildningen har bidragit till deras kompetens inom musikdidaktik samt om de bedömer att de besitter tillräckligt med kompetens i att bedriva en varierad musikundervisning på förskolan. LÄS MER