Sökning: "business to business målgrupp"
Visar resultat 16 - 20 av 112 uppsatser innehållade orden business to business målgrupp.
16. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER
17. Coliving – en analys av affärsmöjligheter i Stockholm
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Coliving är en ny delad boendeform som har haft en stark utveckling internationellt de senaste åren. Det som särskiljer coliving är främst att operatören erbjuder tjänster. LÄS MER
18. Samhällsentreprenörskap som kreativ förstörelse : Om hållbar utveckling, cleanweb och konsumtion
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Föreliggande undersökning tar sin utgångspunkt i ett behov av ett mer hållbart konsumtionsmönsteroch har inriktats på näringslivets roll som den som tillhandahåller utbudet. Företags hållbarhetsarbetetenderar dock att alltför ofta antingen fokuseras på de interna processerna alternativt på attkomplettera ett befintligt utbud med mer ekologiskt fördelaktiga alternativ som dels inriktas mot enredan hållbarhetsmedveten målgrupp, dels ingå i ett prissegment som gör produkterna otillgängligaför många samhällsgrupper. LÄS MER
19. From trash to treasure
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today we wear and tear objects and materials, in line with the linear economy. By instead reusing, the need for new production decreases, and so the extraction of raw materials, greenhouse gas emissions and generation of waste. By increasing the reuse rate, we can strive towards a circular economy and climb EUs waste hierarchy. LÄS MER
20. Riskattityder inom socialt entreprenörskap : Undersökning av altruismens påverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka sociala entreprenörers attityd till risk och om riskattityden har något samband med karaktärsdraget altruism. Tidigare forskning jämför traditionella entreprenörer med sociala entreprenörer i relation till risk och har funnit olika resultat. LÄS MER