Sökning: "business to business målgrupp"

Visar resultat 16 - 20 av 112 uppsatser innehållade orden business to business målgrupp.

  1. 16. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Brandberg; Mathias Myrefelt Norlinger; Kevin Ngo; [2020]
    Nyckelord :Nike; Swedish consumer behaviour; Political Consumerism; Kaepernick; Political stance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER

  2. 17. Coliving – en analys av affärsmöjligheter i Stockholm

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Erik Eckerström Mörtsjö; Odilon Tilly Sardou; [2020]
    Nyckelord :Coliving; shared living; forms of contracts; costs; rent; Coliving; deltat boende; avtalsformer; kostnader; hyressättning;

    Sammanfattning : Coliving är en ny delad boendeform som har haft en stark utveckling internationellt de senaste åren. Det som särskiljer coliving är främst att operatören erbjuder tjänster. LÄS MER

  3. 18. Samhällsentreprenörskap som kreativ förstörelse : Om hållbar utveckling, cleanweb och konsumtion

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jonna Kilstam; [2020]
    Nyckelord :Cleanweb; Consumption; Creative destruction; Sustainable development; Sustainable entrepreneurship; Cleanweb; Hållbar utveckling; Konsumtion; Kreativ förstörelse; Samhällsentreprenörskap;

    Sammanfattning : Föreliggande undersökning tar sin utgångspunkt i ett behov av ett mer hållbart konsumtionsmönsteroch har inriktats på näringslivets roll som den som tillhandahåller utbudet. Företags hållbarhetsarbetetenderar dock att alltför ofta antingen fokuseras på de interna processerna alternativt på attkomplettera ett befintligt utbud med mer ekologiskt fördelaktiga alternativ som dels inriktas mot enredan hållbarhetsmedveten målgrupp, dels ingå i ett prissegment som gör produkterna otillgängligaför många samhällsgrupper. LÄS MER

  4. 19. From trash to treasure

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Maja Dahlbom; [2020]
    Nyckelord :reuse; neighbourhood close; circular business models; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Today we wear and tear objects and materials, in line with the linear economy. By instead reusing, the need for new production decreases, and so the extraction of raw materials, greenhouse gas emissions and generation of waste. By increasing the reuse rate, we can strive towards a circular economy and climb EUs waste hierarchy. LÄS MER

  5. 20. Riskattityder inom socialt entreprenörskap : Undersökning av altruismens påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Lundberg; Desiré Josefsson; [2020]
    Nyckelord :social entrepreneurship; risk; attitude; characteristics; altruism; socialt entreprenörskap; risk; attityd; karaktärsdrag; altruism;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka sociala entreprenörers attityd till risk och om riskattityden har något samband med karaktärsdraget altruism. Tidigare forskning jämför traditionella entreprenörer med sociala entreprenörer i relation till risk och har funnit olika resultat. LÄS MER