Sökning: "business to business målgrupp"

Visar resultat 21 - 25 av 112 uppsatser innehållade orden business to business målgrupp.

  1. 21. Rörlig infografik : Ett sätt att sticka ut i flödet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tuva Bernwall; Julia Jäderberg; [2020]
    Nyckelord :rörligt; rörlig infografik; infografik; informationsdesign; ideella organisationer; sociala medier; motion graphics; infographic; information design;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur ideella organisationer kan använda sig av rörlig infografik i sin marknadsföring på sociala medier för att väcka uppmärksamhet och intresse kring sitt arbete. Studien har gjorts i samarbete med den ideella organisationen Hand in Hand och praktiska exemplen har utformats baserat på Hand in Hands verksamhet. LÄS MER

  2. 22. Arbetsförmedlarens marknadsförings-potentialer på sociala medier : En studie om möjligheter samt potentialer inom B2Bmarknadsföring på Facebook, LinkedIn och Instagram

    M1-uppsats,

    Författare :Dagles Koutcho; William Merza; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; B2B; arbetsförmedlare; SMM; SMMA; sociala kanaler; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med studien är att framställa underlag för hur organisationer inom business-tobusiness (B2B) kan, genom social-medie-marknadsföring (SMM), marknadsföra sig och stärka sitt varumärke inom sin marknad. För att kunna besvara syftet har det brutits ned i tre frågeställningar. LÄS MER

  3. 23. A comparative study of Product Environmental Footprint (PEF) and EN 15804 in the construction sector concentrating on the End-of-Life stage and reducing subjectivity in the formulas

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Seyed Shahabaldin Seyed Salehi; [2020]
    Nyckelord :LCA; EN 15804; PEF; Circular Footprint Formula; Recyclability Assessment; Circular Economy; End of life; recycling rate; construction; building; Energy margin; LCA; EN 15804; PEF; Formulär för cirkulär fotavtryck; bedömning av återvinningsbarhet; cirkulär ekonomi; livslängd; återvinningsgrad; konstruktion; byggnad; Bygg; LCA;

    Sammanfattning : One of the main polluting industries in the world with high environmental impact is the construction industry which also generates a huge amount of waste. To overcome the seburdens, we need to reduce the impacts through new solutions, technologies and by injecting circular economy concept into the industry. LÄS MER

  4. 24. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  5. 25. Understanding influential factors in the choice of the selection process : A neglected aspect of the research literature on business incubators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Frida Nilsson; Karin Sundbeck; [2019]
    Nyckelord :Business Incubators; Selection process; National Incubator Program; Organizational factors; External factors; Government-funded.; Företagsinkubatorer; Selektionsprocess; Nationella inkubatorprogrammet; Organisatoriska faktorer; Externa faktorer; Offentligt finansierade;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to enhance the understanding of what factors influence the choice of the selection process in government-funded business incubators. The study was conducted as an abductive multiple case-study of selection processes in Swedish government-funded business incubators. LÄS MER