Sökning: "business to business målgrupp"

Visar resultat 11 - 15 av 112 uppsatser innehållade orden business to business målgrupp.

  1. 11. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  2. 12. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  3. 13. Färger och förtroende i e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Starfighter Johansson; [2021]
    Nyckelord :Colour; trust; e-commerce; trust; credibility; visual design; user experience; Färg; förtroende; e-handel; tillit; trovärdighet; visuell design; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Färgerna på en webbsida har potential att direkt påverka användarens uppfattning om webbsidan, dess trovärdighet och känslan av förtroende. Användaresuppfattning om färg varierar starkt beroende på kontext och över tid. LÄS MER

  4. 14. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  5. 15. Vem kan dra nytta av low-code? : Karakteriserande faktorer förverksamheter & arbetsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Fahlander; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad som karakteriserar verksamheter och arbetsprocesser som kan dra nytta av implementation av low-code-lösningar genom en studie. Studien genomfördes med intervjuer på ett kvalitativt sätt tillsammans med en målgrupp som besitter viss insikt inom ämnet. LÄS MER