Sökning: "candidates"

Visar resultat 11 - 15 av 849 uppsatser innehållade ordet candidates.

  1. 11. A test of the Environmental Kuznets Curve in the Nordic countries

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Anthon Kazemi; Nora Laurin; [2023-02-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Climate change arising from global warming is an important issue for the global community to resolve for the prospect of a sustainable future. It is therefore crucial to gain understanding in how nations can contain the progression of global warming created by emissions of greenhouse gases. LÄS MER

  2. 12. Rekrytering i småstad : En kvalitativ studie om rekryteringsprocesser i praktiken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Thörnell; Jacob Åberg; [2023]
    Nyckelord :Organisation; Bank; Finans; Rekryteringsprocess; anställningskriterier;

    Sammanfattning : There is existing research that outlines how companies should conduct their recruitment process in order to successfully find the right candidate for the position they intend to recruit for. There is also research that advocates that specific knowledge and competences are crucial to be relevant in a recruitment process. LÄS MER

  3. 13. The Next Frontier: Enabling Sustainable Entrepreneurs in Sub-Saharan Africa. : An empirical investigation on the drivers of sustainable entrepreneurship in Sub-Saharan ecosystems, and the enablement of solutions for Grand Challenges.

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elena Ahlgrimm; Kjel Hendriks; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Entrepreneurship; External Enablers; Entrepreneurial Ecosystems; Grand Challenges; Sub-Saharan Africa; Ecosystem Builders;

    Sammanfattning : Research Background: Climate change poses a core threat to the current and future welfare of society. Sub-Saharan Africa is particularly susceptible to challenges associated with climate change, most of which are bound to have large-scale societal impacts. LÄS MER

  4. 14. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  5. 15. Hur ordval i arbetsannonser påverkar vem som söker: En studie om metastereotyper, Self-efficacy och ålder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malin Blomqvist; Maja Kallin Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :age; meta stereotype; recruitment; Self-efficacy; Big six; ålder; rekrytering; metastereotyp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recruiting workforce is a constant challenge for many companies and organizations where they need to attract, hire, and keep qualified personnel, all while there is a shortage of capable and relevant candidates. Therefore, it is of utmost relevance to present a job ad that is optimized to the correct target group and demography. LÄS MER