Sökning: "case pedagogik"
Visar resultat 11 - 15 av 385 uppsatser innehållade orden case pedagogik.
11. E-LEARNING IN EDUCATION DURING THE PERIOD OF PANDEMIC (COVID-19)
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to evaluate the success of e-learning implementation during the COVID-19 pandemic and to investigate the factors affecting it. This is examined using a case study of students of the University of Tehran (Tehran-Iran). LÄS MER
12. Ett överflöd av kunskap : en studie om hinder till kunskapsdelning i en kunskapsintensiv ideell organisation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Knowledge sharing is assumed to be challenging for most organizations. Most of the knowledge management research has hitherto focused on profit driven organizations, leaving the NGO context less attended to. LÄS MER
13. Sök och du skall finna… eller? - Hittbarhet på webbplatser för e-förvaltning : en undersökning av användarnas beteenden och upplevelser på en kommunwebbplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Findability is crucial for usability and user experience of websites. E-government websites, such as those of municipalities, regions, and other government agencies, often contain vast amounts of information and services, putting findability to the test. LÄS MER
14. Mörkt läge : Seniorers upplevelse av mörkt läge ur ett användbarhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Dark mode, an increasingly popular design trend, is a user interface that uses light text and icons on a dark background. As most social media platforms have adopted this trend it’s important that the interface is also designed with usability in mind. LÄS MER
15. Tal i bråkform : - En experimentell fallstudie, tier 3, om intensivundervisning för att stärka elevers förståelse för bråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka möjligheten att stärka förståelsen för bråk som tal hos elever med bristande taluppfattning, genom en kort intervention i matematik. I studien ingick fyra elever i årskurs 6 som alla är i svårigheter i matematik. Interventionen genomfördes under tre veckor och föregicks av en baslinjetestning. LÄS MER