Sökning: "case pedagogik"

Visar resultat 21 - 25 av 385 uppsatser innehållade orden case pedagogik.

  1. 21. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Julia Ouellette-Seymour; [2023]
    Nyckelord :Adult Education; Lifelong Learning; Drama in Education; Drama in L2; Applied Drama; Adult Learning Education; Applied Theatre; Language Learning; Community Drama; Non-formal Education; Migrant; Integration; Cultural Learning; Heterogenous Learning; SLA; Ethnographic Case Study; Vygotsky; Pragmatism;

    Sammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER

  2. 22. Elite Education for the People? : Nuances of the International Baccalaureate Diploma Program in Polish High Schools

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Paulina Kucharska; [2023]
    Nyckelord :Public Education; International Baccalaureate; IB; Internationalization of Education; Educational Trajectories; Educational Strategies; Symbolic Capital;

    Sammanfattning : The International Baccalaureate (IB), a private curriculum associated largely with exclusive education for transnationally mobile upper classes, has recently began to quietly enter public, national education systems, offering its alternative, elite schooling in tuition-free state institutions. This paper explores the nuanced case of Poland, where IB diploma program is offered as one of the tracks within state schools, existing side-by-side and competing with the national curriculum. LÄS MER

  3. 23. Designprinciper och användbarhet : en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ahmed Muhammed; [2023]
    Nyckelord :Learnability; efficiency; user experience och usability;

    Sammanfattning : Usability and User Experience are two important factors that play a big role in user interaction and design. A poorly designed website can drive users away in frustration, costing a company money. A well-designed website will create a positive user experience, which will help attract new customers. LÄS MER

  4. 24. Är det för sent? : En interventionsstudie av avkodning och self-efficacy med elever i årskurs 8 placerade i särskild undervisningsgrupp

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Lena Viberg Nielsen; [2023]
    Nyckelord :Avkodning; self-efficacy; intervention; Bravkod; avkodningssvårigheter; särskild undervisningsgrupp; årskurs 8;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om det genom en intervention med Bravkod gick att påverka avkodningsförmågan hos elever med avkodningssvårigheter. Syftet var vidare att undersöka om en förbättrad avkodningsförmåga kunde leda till en förbättrad self-efficacy kopplad till läsförmåga. LÄS MER

  5. 25. Interaktion i kulturskolans instrumentalundervisning : En fallbeskrivning av fiolundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Liselotte Boustedt; [2023]
    Nyckelord :interaction; instrumental teaching; group teaching; one-to-one-teaching; Design for learning; social semiotics; multimodality; stimulated recall; observation; interaktion; instrumentalundervisning; gruppundervisning; enskild undervisning; mästarlära; kulturskola; Design för lärande; socialsemiotik; multimodalitet; stimulerad intervju; observation;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta självständiga arbete ligger i mina erfarenheter av instrumentalundervisning i den svenska kulturskolan tillsammans med mitt intresse för interaktion mellan lärare och elev i likväl en-till-en-undervisning som gruppundervisning. Kulturskolan har gått igenom många förändringar genom historien. LÄS MER