Sökning: "child perspective"
Visar resultat 41 - 45 av 1810 uppsatser innehållade orden child perspective.
41. Barn har rätt att få sin röst hörd - Barnahusets arbete med barn som bevittnat våld mellan närstående
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Children are not only negatively affected by being exposed to violence themselves, but they are also affected by witnessing violence. For example, mental health issues and not getting the support that they need. LÄS MER
42. Jag har snövatten! : En kvalitativ studie om de yngsta barnens meningsskapande under kemiaktiviteten ”Olika ämnens löslighet i vatten”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute with knowledge about the youngest children's meaning-making based on a chemistry content in the activity "Solubility of different substances in water". The study is conducted from a socio-cultural perspective. The study is qualitative and based on the methodological approach Design-based research. LÄS MER
43. Unga tjejers perspektiv på den urbana närmiljön : promenadintervjuer med tjejer i åldern 8-12
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Det urbana landskapet har genomgått en stor förändring de senaste decennierna, och den ökade trafiken, förtätningen och rädslan för fulla gubbar begränsar barns rörelsefrihet idag. Möjligheten att röra sig fritt utgör tillsammans med tillgång till många miljöerbjudanden, grundstenarna i en barnvänlig miljö. LÄS MER
44. "Måltidssituationer är som att valla får" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelse kring måltidssituationer i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to investigate educators' experience of mealtime situations in preschool, and this was carried out with a qualitative approach through semi-structured interviews. The theoretical lenses used during this study are supported by Vygotsky's sociocultural perspective and the child perspective when analyzing the results. LÄS MER
45. Naturvetenskapsundervisning i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares utgångspunkter i planering av ämnesinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpos of the present study is to, based on a thematic analysis, illustrate preschool teachers starting points in planning content in science teaching, including how children´s experiences are utilized and how they are challenged and stimulated through teaching. To acheve the purpose of this study, experiences from professional preschool teachers were collected through semistructured interviews. LÄS MER