Sökning: "crm strategy implementation"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden crm strategy implementation.

  1. 6. Customer Relationship Managements fallgropar : En studie för att uppmärksamma kritiska delar och misstag vid införandet och det kontinuerliga arbetet med Customer Relationship Management

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andreas Lundgren; Erik Lindström; [2016]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; CRM systems; business philosophy; customer care systems; customer relations; unsupported extensions; redundant functionality; Customer Relationship Management; CRM; CRM-system; affärsfilosofi; kundvård; kundrelationer; kravställning; osupportade tillägg; överflödig funktionalitet;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management blir ett allt vanligare verktyg för att hantera kundvård för företag, det används främst för att hantera kundrelationer och lagra kundinformation. Customer Relationship Management, eller CRM, bygger på en affärsfilosofi som bör genomsyra hela organisationen. LÄS MER

  2. 7. Airline Brands on Twitter: Discovering What Consumers Value to Create a Stronger Social CRM Strategy

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emily Widen; Jane Macfarlane-Grieve; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Airline Brands on Twitter: Discovering What Consumers Value to Create a Stronger Social CRM Strategy Date of the Seminar: June 2nd, 2015 Course: BUSN39. Degree project in global marketing Authors: Jane Macfarlane-Grieve Emily Widen Advisors: Christian Koch, PhD Keywords: Social Customer Relationship Management, Communication, Twitter, Airline, Customer Satisfaction Thesis purpose: The objective of this research paper is to gain a clear understanding of consumer attitudes and expectations whilst engaging in conversation with airline brands on the social media platform Twitter. LÄS MER

  3. 8. Hur företag kan implementera customer relationship management : en fallstudie av läkemedelsbolaget swedish orphan biovitrum i Stockholm

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Julia Berglund; Sofia Wallin; [2015]
    Nyckelord :CRM; framgångsrik; implementering; kundrelationer; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : En ökad kundmedvetenhet och den ökande globala konkurrensen har gjort att det blivit allt viktigare för företag att bemöta och vårda sina kundrelationer. Detta har gjort att fler företag väljer att arbeta med Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER

  4. 9. The gap between theory and practice : An investigation of how service companies practices the theories of segmentation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oscar Sellhed; Ludwig Andersson; [2014]
    Nyckelord :Segmentation; Service marketing;

    Sammanfattning : Segmentation is one of the most fundamental corner stones in the theory of marketing. It has been a subject for research for over 60 years. The subject has been actualised because of the lack of research within the practice of segmentation. LÄS MER

  5. 10. Relationships management in hospitality industry. : STF Svenska Touristförening.

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Aleksandr Shalimov; Calistus Godwin; [2013]
    Nyckelord :STF Svenska Touristförening ; Networking; Relationships; Hospitality Industry; Tourism; Association;

    Sammanfattning :  Abstract Title: Relationships management in hospitality industry, STF Svenska   Touristförening.   Level: Final assignment for Master Degree in Business Administration   Author: Aleksandr Shalimov , Calistus Godwin   Supervisor: Ernst Hollander   Date: 2013. LÄS MER