Sökning: "cultural political economy"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden cultural political economy.

  1. 11. PUTIN ÄTER LIM OCH UTOMJORDINGARNA SER PÅ

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johannes Andersson; Fanny Carlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Mem; internetmem; kritisk retorikanalys; kvantitativ tematisering; retorik; semiotik; inkongruens; Reddit; satir;

    Sammanfattning : The morning of February the 24th 2022, the world woke up to the news that Russia had invaded its neighboring country Ukraine. After eight years of low-intensity fighting in the Crimean peninsula, Russia conducted a full-scale invasion. The world quickly responded with criticism, condemnation, and harsh sanctions against Russia. LÄS MER

  2. 12. How the institutional, relational and leadership factors affect the implementation of sustainable business practice within MNCs HQ in a developed country and Subsidiary in a developing country? A case study on Volvo Trucks Located in Sweden (HQ) and Malaysia (Subsidiary)

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Krishnapriya Sujatha; Mubarak Eljack; [2022-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Companies are in the transformation process from the classical or linear way of conducting business to a more sustainable model. This is necessitated by the growing societal awareness to protect the environment and resources for future living. LÄS MER

  3. 13. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Klaesson; Oskar Wener; [2022]
    Nyckelord :Nation Brand; Branding; Brand equity; Architecture; Business economics; Ekonomi; Företagsekonomi; Varumärke; Marknadsföring; Arkitektur;

    Sammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER

  4. 14. Balancing Cooperation and Resources: A Case Study of Transnational Initiatives in the Cultural Sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Anabelle-Nathalie Gensel; [2022]
    Nyckelord :Networks; Museum; Cooperation; Cultural Economy; Rituals; Resources; Ethnography; Self-Reflexivity; Cultural Analysis; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis presents a case study of a Swedish museum’s membership in a European network. Drawing on field material gathered through ethnographic methods, such as interviewing, participant observation and autoethnography, the thesis takes two theoretical perspectives: First, it conceptualizes the network membership as a form of cooperation, following Richard Sennett’s theory on the subject, and secondly discusses it in cultural economic terms, using Paul du Gay and Michael Pryke’s framework. LÄS MER

  5. 15. ”It’s not just the economy, stupid!”: En komparativ studie av den nya och etablerade sydeuropeiska radikala vänsterns positionering och betoning utifrån kvantitativ data

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Englund; [2022]
    Nyckelord :vänsterradikala partier; vänsterradikalism; Political Opportunity Structures; GALTAN; ny politik; ekonomisk politik; vänster-höger; positionering; partier; betoning; Podemos; Syriza; BE; KKE; PCP; IU; CDU; UP; Chapel Hill Expert Survey; Manifesto Project Database; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Spain, Portugal, and Greece have experienced a rise of challenger radical left-wing parties alongside an already established radical left-wing in the 2000’s. This prompts the question how the new and established radical left differ in positioning and salience on the economic and cultural policy dimension. LÄS MER