Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Accessoperatör inom fastighetsbranschen : Fallstudie på en accessbaserad tjänsts affärsmodell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emilia Saliba; [2023]
    Nyckelord :Business model; revenue model; value proposition; customer relationship; business relationship; access based; multiple actors; real estate industry; Affärsmodell; intäktsmodell; värdeerbjudande; kundrelation; affärsrelation; accsessbaserad; flera aktörer; fastighetsmarknaden;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to examine three main components of the business model,revenue model, value proposition and customer relationships. These three main components wouldbe investigated for a newly formed actor on the Swedish real estate market named access operator. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för en cirkulär möbelindustri : en fallstudie på ett nordiskt möbelföretag

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Fritjof Axelsson; Tim Ericson; [2023]
    Nyckelord :Access-based; Barriers; Business models; Circular; Collaborative; Consumption; Economy; Enablers; Furniture; Implementation; Industry; PaaS; Product; PSS; Refurbishment; Remanufacturing; Service; Servitization; Strategy; Sweden; Systems;

    Sammanfattning : The furniture industry is an integral part of the European economy and is now facing economic, environmental, and regulatory challenges. Within the European Union (EU), a large amount of furniture every year goes to incineration or landfill, with only 10% being recycled. LÄS MER

  3. 3. Human-Like Chatbot : A quantitative study of the emotional response toward human-to-machine interaction

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anastasiia Jönsson; Clara Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Chatbot; Emotion; Empathy; Humanlike; Human-to-machine interaction; ChatGPT;

    Sammanfattning : Problem formulation: The problem that the thesis research relates to is the limitations of artificially intelligent chatbots as interlocutors. The emotional component of communication plays an essential role in the customer experience, but many users have a negative attitude toward chatbots due to their lack of humanity and empathy. LÄS MER

  4. 4. Agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen : En kvalitativ studie gällande implementeringsmöjligheterna för agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hiba Chouri; Shayan Sabzandam; Hanin Miggdad; [2023]
    Nyckelord :Agil projektledning; implementering; samhällsbyggnadsbranschen; hybridmetod;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka möjligheter och utmaningar med att implementera agil projektledning i samhällsbyggnadsbranschen. Studien har analyserat agila metoder och studerat ett företags nuvarande projektledningstekniker för att undersöka om en agil projektledningsmetod kan implementeras. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklares arbete med kundrelationer i takt med digitaliseringsutvecklingen inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Svenlert; Hanna Larson; [2023]
    Nyckelord :digitalisering; kundrelationer; kundmöte; digitaliseringsutveckling; digitala verktyg; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Digitalization has for a long time influenced the whole of society in terms of our everyday life. Digital development affects more or less all industries to varying extents which can also be seen in the real estate agency industry. LÄS MER