Sökning: "dagspress marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden dagspress marknadsföring.
1. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER
2. Har mediebyråer framtidstro på papper som kommunikationsmedel?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Sedan introduktionen av nya medier som internet, har tidningsbranschen drabbats hårt med minskande upplagor som följd, både i Sverige och internationellt. Samma scenario kan skönjas för tidskrifterna. LÄS MER
3. TRENDENSER -En kvantitativ nulägesanalys av bostadstrender i press och livsstilmagasin
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Skanskas relation och informationsflöde till pressen ser ut. Samt undersöka vad är det som skrivs om i pressen gällande bostäder och inredning. Finns det någon aktuell trend eller tendens till trender gällande bostadens olika rum, inredning och/eller miljö i tidningsmaterialet. LÄS MER
4. miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. LÄS MER
5. Doften i kommunikationens tjänst : - En studie av trenders utveckling
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Dagens konsumenter är skickliga på att analysera och blockera stora delar av de reklammeddelanden de utsätts för dagligen. Marknadsförare och företag måste ideligen komma på nya metoder att tackla problemet med. LÄS MER