Sökning: "dans som verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden dans som verktyg.

  1. 1. Estetiska uttrycksformer som verktyg för barns språkutveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Jeannette Martinsson; Safa Ibrahim; Misra Nuru Abdullah; [2024-03-01]
    Nyckelord :Estetiska uttrycksformer; språkutveckling; sociokulturella perspektivet; lekens betydelse; scaffolding; språk som medierande redskap; estetikens betydelse; fantasi och kreativitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få kunskap om hur förskollärare arbetar med estetisk uttrycksform såsom bild, dans, musik och drama för att stödja barns språkutveckling. I vår studie vill vi synliggöra hur förskollärare skapar tillfälle för att främja språkutveckling vid användandet av estetisk uttrycksform. LÄS MER

  2. 2. Att spela med känsla : Hur mental träning kan påverka musikaliska framträdanden

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musik

    Författare :Ludvig Dahlström; [2024]
    Nyckelord :Musicality; mental training; Musikalitet; mental träning;

    Sammanfattning : This master’s thesis examines different mental training tools that musicians can utilize in order to be more comfortable on stage and to let the music flow unobstructed. The study focuses to a great extent on the art of visualizations in order for the musician to redirect their attention from intruding performance thoughts towards a defined musical and emotional expression. LÄS MER

  3. 3. "Det kan ju inte vara negativt att vara en dansande förebild" : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med dans i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Lisa Andersson; Sanna Mattsson; [2024]
    Nyckelord :Dans i förskolan; Dans som innehåll och metod; Dansundervisning; Förskollärarens roll; Kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av både tidigare forskning och egna upplevelser framkommer det att dans inte är ett vanligt förekommande ämne i förskolan. Därför väcktes intresset av att undersöka dansens plats i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Context-aware security testing of Android applications : Detecting exploitable vulnerabilities through Android model-based security testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ivan Baheux; [2023]
    Nyckelord :Android Application Security; Vulnerability Detection; Context-Awareness; Model-Based Security Testing; Domain Specific Language; Sécurité des Applications Android; Détection de Vulnérabilités; Sensibilité au Contexte; Tests de Sécurité Basés sur les Modèles; Langage Dédiés; Android-applikationssäkerhet; Upptäckt av sårbarheter; Kontextmedvetenhet; Modellbaserad säkerhetstestning; Domänspecifikt språk;

    Sammanfattning : This master’s thesis explores ways to uncover and exploit vulnerabilities in Android applications by introducing a novel approach to security testing. The research question focuses on discovering an effective method for detecting vulnerabilities related to the context of an application. LÄS MER

  5. 5. Musik i grundsärskolan : en kvalitativ undersökning av lärares anpassningar i undervisningen 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Ida Sjögren; [2023]
    Nyckelord :musikundervisning; särskola; anpassningar; multimodalitet;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver att de arbetar för att anpassa musikundervisningen för grundsärskolans elever. Empirin har samlats in genom kvalitativa intervjuer med fyra musiklärare inom grundsärskolan, och empirin analyserades med en tematisk analys. LÄS MER