Sökning: "dataanalys kunddata"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden dataanalys kunddata.

  1. 1. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Philip Sundin; Jonathan Jeding; [2024]
    Nyckelord :Data Mining; Dataanalys; Segmentering;

    Sammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER

  2. 2. Unauthorised Session Detection with RNN-LSTM Models and Topological Data Analysis

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Nazar Maksymchuk Netterström; [2023]
    Nyckelord :Recurrent Neural Network; Long-Short-Term-Memory; Topological Data Analysis; Session based data; Anomaly detection; Time-series analysis; Imbalanced data; Master thesis; Neurala nätverk; Topologisk data analys; Detektion av avvikelse; Sessionsbaserad data; Tidserieanalys; Inbalancerad data; Masteruppsats;

    Sammanfattning : This thesis explores the possibility of using session-based customers data from Svenska Handelsbanken AB to detect fraudulent sessions. Tools within Topological Data Analysis are employed to analyse customers behavior and examine topological properties such as homology and stable rank at the individual level. LÄS MER

  3. 3. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Synthesis of Tabular Financial Data using Generative Adversarial Networks

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Anton Karlsson; Torbjörn Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :Generative Adversarial Networks; GAN; Generative Modeling; Tabular data; Financial data; Machine Learning; Statistical learning; Applied Mathematics; GANs; Generativa modeller; Tabulär data; Finansdata; Maskininlärning; Statistisk inlärning; Tillämpad Matematik;

    Sammanfattning : Digitalization has led to tons of available customer data and possibilities for data-driven innovation. However, the data needs to be handled carefully to protect the privacy of the customers. Generative Adversarial Networks (GANs) are a promising recent development in generative modeling. LÄS MER