Sökning: "demir"
Visar resultat 16 - 20 av 65 uppsatser innehållade ordet demir.
16. A qualitative study of the working methods that stimulate students' commitment and interests in the early school years in society-oriented subjects
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om olika arbetsmetoder som lärare i F-3 använder sig av i samhällsorienterande ämnen för att stimulera elevernas engagemang. Utifrån detta syfte har vi formulerat följande konkreta frågeställningar:1) Vilka arbetssätt använder lärare i samhällsorienterande ämnen för att stimulera elevernas engagemang? 2) Vilka för- och nackdelar anser lärare i F-3 att det finns med de olika arbetssätt som de använder? I resultatet framgår det att lärare använder sig av läroböcker, filmer, studiebesök, spel och skönlitteratur som arbetsmetoder i sin samhällsorienterade undervisning. LÄS MER
17. Gender and Queer in Swedish EFL Textbooks
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The aim of the study is to investigate how gender and sexualities are represented in a sample of Swedish EFL textbooks in order to explore how EFL textbooks convey and include democratic values according to the curriculum. The analysis is done by a close reading of three selected EFL textbooks: Blueprint, Echo: Main Issues, Viewpoints 1 in order to study how gender and sexuality representation appears in implicit and explicit ways. LÄS MER
18. Våldsutövande kvinnor : En dokumentstudie om hur kvinnor som utövar våld porträtteras i dagspress
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
19. Destinationsutveckling utifrån potential : En studie av Nynäshamn
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Turismens tillväxt är beroende av hur en destination kan uppfylla besökarnas behov. För att kunna tillfredsställa dessa behov krävs samarbeten mellan olika branscher på destinationen. Samarbetsnivån mellan kommun, privata aktörer och lokalinvånare är en avgörande faktor för utvecklingen på destinationen. LÄS MER
20. Influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : Hur attityder, förtroenden och WoM påverkar köpbeteendet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Influencer marketing is a marketing method that more companies are using when it comes to marketing a brand. The use of social media influencers in advertising has increased and therefore we want to investigate this from a consumer perspective through a qualitative method with 13 semistructured interviews. LÄS MER