Sökning: "describe communication in school"

Visar resultat 1 - 5 av 207 uppsatser innehållade orden describe communication in school.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. Musik som omvårdnadsåtgärd vid demenssjukdom : En kvalitativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Cajsa Lundén; Jessica Nyström; [2024]
    Nyckelord :dementia; experinces; music; nursing interventions; nursing staff; demenssjukdom; erfarenheter; musik; omvårdnadspersonal; omvårdnadsåtgärder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdom är ett samlingsnamn för neurologiska sjukdomar som ger kognitiv svikt och påverkar framförallt minnet. Äldre personer och kvinnor löper störst risk att drabbas av demenssjukdom. Demenssjukdomarna kan i dagsläget inte botas utan endast symtomlindras. LÄS MER

  3. 3. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  4. 4. Varför får inte mitt barn spela? : Hur relationen mellan tränare och föräldrar påverkar ungdomarna

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Anton Kilander; Robin Lindström; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur relationen mellan föräldrar och tränare ser ut, samt hur det påverkar idrottsutövarna i deras idrott och skolgång. Ett flertal studier indikerar att relationen är något dålig och konflikt rik. Vilket är ett stort problem eftersom många av de som vistas i dessa miljöer är barn. LÄS MER

  5. 5. Lärare mot fritidshems möjlighet att arbeta med språk och kommunikation i fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jonas Lenman; Petersen Markus; [2023]
    Nyckelord :leisure homes roletheory curriculumtheory language and communications; fritidshem rollteori läroplansteori språk och kommunikation;

    Sammanfattning : Our purpose with this study is to contribute with research of how teachers in leisure homes view their work regarding language and communication in the curriculum. The questions we will try to answer is how teachers in leisure homes describe their work with language and communications and what the roles of these teachers implies in their practical work. LÄS MER