Sökning: "designimplikationer"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet designimplikationer.
1. ”Jag vill åka med” : En kvalitativ studie om hur människor med fysisk funktionsnedsättning kan inkluderas i en digital mobilitetskontext
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : MaaS (Mobility as a Service) beskrivs ofta som ett framväxande digitalt koncept för att hantera framtida mobilitets- och hållbarhetsutmaningar. Konceptet är emellertid ett relativt nytt fenomen som fortfarande är i sitt utvecklingsstadie, där fokus har hamnat på att övertyga användare till att välja MaaS över privat fordonsägande. LÄS MER
2. User-centered Evaluation of a Mobile AR Product in an Agile Environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recent advances in mobile Augmented Reality (AR) create promising opportunities for novel, engaging, potentially scalable, interactive products. However, evaluating the usability and UX of mobile AR can be tricky given that the interface is highly adaptable, often ambiguous, and varies depending on context. LÄS MER
3. Using community-centered development to improve the interface of an application targeted at lesbians
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Lesbesocial is a mobile application for same-sex attracted women, with the main purpose to strengthen the community and provide a safe environment for social interactions. Lesbesocial was designed with the intention of providing a space to discuss LGBTG-related topics, meet new people and find events. LÄS MER
4. Utformning av videoreklam - Designimplikationer för videoreklam på YouTube
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Videoinnehåll på internet är en populär källa för informationssökning och underhållning idag. YouTube är den största av de videoplattformar som finns tillgängliga och dess gratisversion finansieras genom reklam. Reklamen i sig innebär ett avbrott i tittarupplevelsen. LÄS MER
5. Interactive and embedded product information : - A user-centered approach performed at Atlas Copco Industrial Technique
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : Atlas Copco Industrial Technique creates large amounts of product related information needed by their users to use their systems and products safely and correctly. This enables them to get the required information for how to repair, troubleshoot and configure the system. LÄS MER