Sökning: "destinationsutveckling göteborg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden destinationsutveckling göteborg.
1. Göteborg 2021 : Hur en jubileumssatsning kan attrahera besökare till en destination
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : År 2021 fyller Göteborg 400 år som stad. På initiativ av Göteborgs kommun och Göteborg & Co firas detta med en stor jubileumssatsning som involverar ett stort antal projekt. Hela jubileumssatsningen startade år 2010 och sträcker sig fram till självaste jubileumsåret 2021. LÄS MER
2. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER
3. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER
4. Göteborg 2021 : En studie om destinationsutveckling, platsmarknadsföring och internationellt avtryck
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Nya Ullevi - Nyckeln till Göteborgs utveckling
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER