Sökning: "diffraktion"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade ordet diffraktion.
21. Development of 3D Spectrometry using Compressive Sensing
Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/FörbränningsfysikSammanfattning : Multi-spectral imaging is a powerful approach in spectral analysis of objects with spatial details. However, such approaches are most often time consuming and experimentally complex since both spectral and spatial information in two dimensions are to be resolved. LÄS MER
22. The rise of factions in games and the dynamics between them
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : As politics in the world becomes all the more polarized it is important to look at how and why groups and factions are formed in today's society. In addition; one of the fastest growing medias in history, that of Digital Games, only becomes more and more influential the larger the budget and the greater the market. LÄS MER
23. Färg och minne i berättande bild
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Mitt kandidatarbete går ut på att fastställa om det finns något samband mellan hur vi relaterar till färger i förhållande till platser och hur mycket våra tidigare erfarenheter som påverkar sambandet. Med hjälp av Donna Haraway´s arbeten om begreppet situerad kunskap och begreppet diffraktion av Karen Barad. LÄS MER
24. Andrapersonsvy i film
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : I denna undersökning har vi utforskat hur andrapersonsvy kan definieras och appliceras i film. Eftersom att definitionen för andrapersonsvy inte är etablerad, utgår vi ifrån spelindustrins definitioner av första- och tredjepersonsvy för att bilda en teori för hur det kan definieras. LÄS MER
25. Acoustic Ray tracing in urban environments
Master-uppsats, KTH/MWL Marcus Wallenberg LaboratorietSammanfattning : This is the report of the development of a program written in MATLAB to study the propagation of sound waves using Smit’s ray tracing algorithm. The final program is able to use the data from vectorized maps to build a three-dimensional landscape and calculate the reflections at each interception point when a ray emitted from the source hits the surface of an obstacle. LÄS MER