Sökning: "digital I C"

Visar resultat 1 - 5 av 269 uppsatser innehållade orden digital I C.

  1. 1. Sömn i relation till vandrande tankar : En kvantitativ kognitionsstudie om spontaneous och deliberate mind wandering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Amanda Fransson; Ingrid Unger Frick; [2024]
    Nyckelord :Mind wandering; spontaneous mind wandering; deliberate mind wandering; sömnstörning; ålder; kön;

    Sammanfattning : Människor tenderar att driva iväg i tankarna en stor del av den vakna tiden oavsett vad de företar sig. Vidare uppvisar befolkningen otillräcklig sömn vilket är avgörande för kognitiva förmågan och individers hälsa. LÄS MER

  2. 2. Samlade runt vårt köksbord; i familjegruppchatten - en undersökning om att göra familjeintimitet i en digital värld.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Emilie Johansson; [2024]
    Nyckelord :digital intimitet; teknologi i vardagen; genusperspektiv; välmående i kris; globaliserad intimitet; att göra hem.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar intimitet och familjeskapande med digitala verktyg i en globaliserad värld innanför ramen av familjegruppchatten. Syftet är att undersöka gruppchattens funktion, dess konsekvenser och betydelser; hur den påverkar individers välmående och deras band till sin familj i en värld vars traditionella värderingar och normer tenderar att lösas upp och bytas ut mot nya. LÄS MER

  3. 3. Investigating Marketing Effects of Ancient Storytelling Techniques: Could Ancient Storytelling Techniques in Marketing Communications Be the Holy Grail of Marketing Needed in These Times of Failure?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :John Örman; Arvid Özcan-Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communications; Psychology in Marketing; Storytelling in Marketing; Building a StoryBrand; Donald Miller;

    Sammanfattning : The landscape of marketing is growing in competitiveness (Digital ad spend worldwide 2026. 2022), and marketers are consequently compelled to explore new ways to stand out and make their voices heard. LÄS MER

  4. 4. The Influence of Physical Activities on Mental Health among Athletes during COVID-19 Pandemics : A Systematic Literature

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Attia Rasheed; [2023]
    Nyckelord :Athletes; Mental Health; Physical activities; Psychological Distress; Idrottare; Psykisk hälsa; Fysiska aktiviteter; Psykologiskt lidande;

    Sammanfattning : Background: During 2020-2022, the SARS-COVID-19-2 (COVID-19) pandemic contributed to a global health crisis that affected society and individuals. One particularly vulnerable group was athletes, with limited personal health and physical exercise opportunities. LÄS MER

  5. 5. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER