Sökning: "digital strategisk kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 173 uppsatser innehållade orden digital strategisk kommunikation.

  1. 11. From Coffee Breaks to Communication Breakthroughs : A Quantitative Study of a Fika Campaign: Shaping Strategic Communication in the Digital Age

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annie Elwin Segolsson; [2023]
    Nyckelord :Strategic communication; technology use; campaign effectiveness; demographic factors; Strategisk kommunikation; teknikanvändning; kampanj effektivitet; demografiska faktorer;

    Sammanfattning : This research paper investigates the effectiveness of a campaign conducted by me and SJ to recruit new members on board trains, focusing on the interplay between strategic communication, demographic factors and technology use. With the increasing majority of online platforms and the pervasiveness of smartphones, the study recognizes the significance of mobile media and technologies like QR codes in shaping everyday experiences. LÄS MER

  2. 12. Informationssytsem för att förbättra beslutsfattandet i verksamheter : En undersökning av hur företag använder och påverkas av informationssystem i sin strategiska planering

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Catharina Olsson; Adam Karlsson Hakala; [2023]
    Nyckelord :Informationssystem; strategisk verksamhetsstyrning; operationell verksamhetsstyrning; beslutprocess; narrativ heuristik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har medfört ett ökat behov av att kunna hantera stora datamängder. Därmed har informationssystem utvecklats för att underlätta hanteringen, lagringen och överföringen av digital information. LÄS MER

  3. 13. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jennie Hansen Römer; Therese Clausson; [2023]
    Nyckelord :postfeminism; diskursanalys; varufeminism; digital marknadsföring; femvertising; varumärkesaktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER

  4. 14. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annie Grentzmann; Amalie Sofie Løfberg Nyholm; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; advertising; semiotic resources; multimodal analysis; cultural religious identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER

  5. 15. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER